۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۹۷۴
عضو خبرگان رهبری:

حفاظت از میراث معنوی وظیفه همگان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار ترویج فرهنگ اهدای کتب و قرآن‌ های قدیمی و خطی به کتابخانه مرکزی تبریز شد.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآنی در کتابخانه مرکزی تبریز اظهار داشت: قرآن کتاب سعادت و برنامه بشریت برای حرکت در صراط مستقیم است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های مختلف قرآنی عاملی برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، خاطر‌نشان کرد: نمایش زیبایی‌های هنر دینی در کنار آثار فاخر قرآنی و همچنین معرفی تازه های نشر فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی دین پژوهان در حوزه علوم و معارف قرآنی است.

آیت الله شبستری با اشاره به قدمت هنرهای دینی در ایران اسلامی تصریح کرد: آذربایجان به ویژه تبریز همواره در گسترش و ترویج فرهنگ و هنر دینی جزء اولین‌ها بوده اند، چنانکه این نمایشگاه نمونه ای از آثار فاخر هنرمندان معاصر و دوره های قبل است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حفاظت از میراث معنوی را وظیفه تک تک مسلمانان دانست و بر توجه به فرهنگ قرآن خوانی در دیگر ایام سال تاکید کرد و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی تبریز باید جزو مراکز منحصر به فرد فرهنگی در کشور و جهان اسلام شناخته شود، چراکه ظرفیت موجود در این کتابخانه بیش از وضعیت امروز آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره کتابخانه‌های مطرح کشور از جمله کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی اظهار داشت: با وجود کتب دینی و قرآنی سنگی، خطی و قدیمی متعدد در کتابخانه مرکزی تبریز باید این مرکز هم ردیف کتابخانه های مطرح کشور فعالیت کند و همواره پذیرای محققان و پژوهشگران سراسر ایران اسلامی باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه خواستار خواستار ترویج فرهنگ اهدای کتب و قرآن‌ های قدیمی و خطی به کتابخانه مرکزی تبریز شد و تصریح کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی کتاب دینی و قرآنی ارزشمند در کتابخانه های شخصی شهروندان تبریزی وجود دارد که به علت عدم نگهداری علمی در آستانه تخریب هستند.

وی با تاکید بر اهدای کتب خطی و قدیمی به کتابخانه مرکزی تبریز تصریح کرد: این اقدام حسنه جزو باقیات الصالحات بوده و موجب بهره مندی دیگر اقشار جامعه از فرهنگ، هنر و علمک و فقاهت تاریخ آذربایجان و تبریز خواهد شد.

گفتنی است، پنجاه جلد قرآن نسخه خطی مربوط به دوره‌های ایلخانی، صفویه و قاجاریه از امروز تا سوم شهریور در محل کتابخانه مرکزی تبریز به نمایش گذاشته شد./935/پ202/س

ارسال نظرات