۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۰۲۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

‌آمریکا و صهیونیست به دنبال نابودی کامل اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کفار همواره به دنبال نابودی اسلام بودند، گفت: کفار امروز نیز در لباس آمریکا و صیونیست در پی نابودی اسلام در دنیا هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در ادامه جلسه تفسیر سوره احزاب که در رشت برگزار شد، با اشاره به ماجرای جنگ حضرت علی(ع) و عمر بن عبدود که در آیه 9 سوره احزاب به آن اشاره شده است، گفت: در آن جنگ همه کفار برای نابودی اسلام را متحد شده بودند.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام گروه های مختلفی از کفار در پی ضربه زدن و نابودی اسلام بودند، افزود: همواره ائمه معصومین(ع) در برابر ظلم و ستم کفار ایستادگی کرده و از اسلام ناب محافظت کردند.

امام جمعه رشت با بیان این که با وجود گذشت چندین قرن از آن دوران ظلم و تعدی علیه اسلام و ارزش‌های دینی در دنیا از سوی نظام کفر همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: کفار امروز نیز در لباس آمریکا و صیونیست در پی‌نابودی اسلام در دنیا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کفار امروز جهان اسلام و ارزش‌های ناب آن را مانع بزرگی در برابر اهداف پلید خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: آنها همواره در تلاش هستند با هر توطئه و ترفندی مانع از رشد و بالندگی اسلام شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به ابتکار سلمان فارسی در حفر خندق و همچنین جنگ حضرت علی(ع) با عمر بن عبدود، ادامه داد: این جنگ امام علی‌(ع) برای بقای اسلام بسیار حائز اهمیت بود و حتی پیامبر گرامی اسلام نیز از این مبارزه تعبیر به رویارویی تمام کفر و تمام اسلام کردند.

امام جمعه رشت با بیان این که در روایات شیعه و اهل سنت ضربات شمشیر علی(ع) در این مبارزه افضل از عبادت جن و انس شمرده شده است، تصریح کرد: اگر در جنگ خندق عمر بن عبدود بر حضرت علی(ع) پیروز می شد، اسلام برای همیشه از بین رفته بود.

وی با اشاره به نقش حضرت علی(ع) در دفاع از اسلام ناب و محافظت از این دین الهی‌ گفت: اسلام مدیون شجاعت و دلاوری علی(ع) است، چون این امام همام برای پابرجا ماندن و تقویت اسلام رنج و زحمات بسیاری متحمل شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که قرآن کریم از این مبارزه الگویی برای نتیجه توکل به خداوند ترسیم کرده است، گفت: رحمت خداوند در قالب شجاعت و قدرت علی(ع) و طوفانی بزرگ در لشکر کفار شامل حال مسلمانان شد.

حجت الاسلام و المسلمین همچنین به واقعه طوفان شن در طبس اشاره کرد و با بیان این که رحمت خداوند متعال مانع از تحقق توطئه افکنی آمریکا شد، افزود: آمریکا با وجود تلاش گسترده برای تحقق اهداف خود در آن حادثه در برابر اراده الهی ناکام ماند.

وی، توکل به خداوند و امید داشتن را سبب جاری شدن رحمت الهی دانست و تصریح کرد: همیشه و در هر شرایطی باید توکلمان به خدا باشد و در امور روزمره امید داشته باشیم./950/پ202/س

ارسال نظرات