۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹
امام جمعه رشت:

ولی فقیه عامل رسیدن نظام به سعادت و تعالی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که عنصر ولایت فقیه از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز همواره نظام اسلامی را به سوی سعادت و تعالی حقیقی هدایت و رهنمون کرده است، بیان داشت: اگر ولی فقیه نبود انقلاب اسلامی در سال های اخیر با مشکلات گسترده ای روبه‌رو می‌شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در ادامه جلسه درس تفسیر سوره احزاب به آیه 21 سوره مبارک احزاب اشاره کرد و با بیان این که خداوند در این آیه پیامبر اسلام را به عنوان الگو و اسوه برای انسان‌های مؤمن و مخلص معرفی می‌کند، گفت: منظور از اسوه و الگو در این آیه تنها اعمال اختیاری حضرت محمد(ص)‌ است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام، متوجه می‌شویم که ایشان در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی همچون اسقامت داشتن، تسلیم اوامر الهی بودن، جهاد در راه خدا، مدارای با مردم و رعایت عدالت، برای همه ما انسان‌ها اسوه و الگو است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند‌ را داشتن الگوی عملی و رفتاری در زندگی، آفرینش انبیا‌، ائمه اطهار(ع) و عالمان ربانی متعهد عنوان کرد و اضافه کرد: ‌وقتی در زندگی عملی امام‌(ره) دقیق می‌شویم، در می یابیم که همه ابعاد زندگی ایشان همچون نگاه‌کردن، صحبت‌کردن و راه‌رفتن برای سایرین درس و الگو است.

امام جمعه رشت با بیان این که هر کس به انداره میزان پاکی در طینت خود، ظرفیت دریافت و فهم ارزش‌های الهی را پیدا می‌کند، افزود: آن‌که شاکله‌اش بر مبنای شجره خبیثه است، هرگز انبیا، اولیا و بزرگان دینی را هدایتگر ندانسته و گرفتار انحراف‌های گوناگونی همچون شیطان‌پرستی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به آیه 25 سوره احزاب اشاره کرد و با بیان این که در این آیه خداوند مؤمنین را در جنگ‌ها و رزم ها به شرط مجهز و متحد‌بودن حمایت می‌کند، یادآور شد: جنگ احزاب سرمشقی است که نشان می‌دهد که با تبعیت از فرماندهی و ولایت فقیه می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ولایت فقیه رمز پیروزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در سه دهه اخیر با تبعیت از ولایت فقیه به کشوری مقتدر در دنیا تبدیل شدند.

امام جمعه رشت با بیان این که عنصر ولایت فقیه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره نظام اسلامی را به سوی سعادت و تعالی حقیقی هدایت و رهنمون کرده است، بیان داشت: اگر ولی فقیه نبود انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی به نقش بی بدیل ولی فقیه در نظام اسلامی پی برده اند، گفت: مهم ترین هدف دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خدشه‌دار‌کردن جایگاه ولایت فقیه در نظام بوده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره شب‌های پر فیض قدر، این شب‌ها را فرصت مناسبی برای خودسازی و طلب مغفرت از درگاه خداوند متعال دانست و تصریح کرد: باید با انس و الفت به کلام الهی ارتباط معنوی خود را با خداوند متعال بیشتر کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات