۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۳۳۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حوزه‌های علمیه و مساجد آغاز‌گر نهضت عظیم اسلامی بودند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عامل شکل‌گیری نهضت عظیم اسلامی را مسجد و حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این نهضت شکوهمند اسلامی با رهبری مرجعیت دینی آغاز شد و به پیروزی رسید.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع مدیران کانون‌های مساجد استان در ساری از مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه عبادی و کسب معنویت در جامعه یاد کرد و گفت: مسجد همواره محیطی امن برای کسب معنویت به شمار می‌رفته است.

وی به نقش تاثیرگذار مساجد در دوران پیامبر اسلام(ص)، امیر المومنین(ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) اشاره و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام بسیاری از امور مردم را در مساجد رسیدگی می کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود عامل شکل گیری نهضت عظیم اسلامی را مسجد و حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: این نهضت شکوهمند اسلامی با رهبری مرجعیت دینی از حوزه و مسجد آغاز شد و ادامه یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر این که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بیش از پیش بر عظمت مساجد افزوده شد، تصریح کرد: نقش مساجد در پیروزی نهضت عظیم اسلامی بی بدیل بوده است.

وی، عامل جرقه های ابتدایی آغاز حرکت انقلابی مردم ایران را مسجد عنوان و اظهار داشت: نقش مساجد در به وجود آوردن، ثبات و استمرار انقلاب اسلامی ایران انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام ابراهیمی به نقش ارزنده و بی بدیل مساجد در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان این که بسیاری از برنامه ریزی ها و ساماندهی مسائل مربوط به جنگ در مساجد صورت می گرفت، بیان داشت: مسجد در طول دوران جنگ نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان اسلام ایفا می کردند.

وی با بیان این که این نقش آفرینی مساجد در فرهنگ را باید از زبان قرآن و سیره گفتاری و کرداری ائمه معصومین(ع) دانست، ادامه داد: مساجد در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که مساجد محل اصلی اعزام نیروهای رزمنده به جبهه های حق علیه باطل بودند، بیان داشت: مساجد سنگراصلی مبارزه با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که در شرایط فعلی نقش مساجد در هدایت فرهنگی و دینی جامعه سنگین تراست، بیان داشت: امروز همه توان و سرمایه دشمنان درجهت خدشه دار اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گرفته شده است وبه همین دلیل تقویت مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی ضروری است.

وی با بیان این که با گذشتن از جنگ سخت هشت ساله، اکنون در دوران جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن هستیم، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب است و به همین دلیل باید از معنویت این پایگاه ها برای تقویت باورهای دینی در نسل جوان بهره گیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود کانون های فرهنگی و هنری مساجد را بهترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه کردن جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی آنها به خوبی احساس کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات