۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۹۲۱
دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

هزاران طلبه در مدارس علمیه پاکستان مشغول تحصیل هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، اقبال مردم این کشور به حوزه های علمیه را بعد از انقلاب اسلامی رو به فزونی توصیف کرد و از تحصیل هزاران طلبه در مدارس علمیه این کشور اسلامی خبر داد.
هزاران طلبه در مدارس علمیه پاکستان مشغول تحصیل هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر عباس جعفر، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، روز پنج شنبه در دیدار شماری از علمای این کشور مسلمان با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مواضع صریح این مرجع تقلید در دفاع از ولایت فقیه تجلیل کرد.

وی حضرت آیت الله نوری همدانی را از پیشگامان دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این مرجع تقلید و عالم بزرگ شیعی چه در دوران امام و چه در زمان مقام معظم رهبری همواره جانانه از حریم ولایت فقیه دفاع کرده است.ایشان نیز در زمان امام نیز به کشور پاکستان سفری داشتند و ما به وجود چنین شخصیت هایی در حوزه علمیه به خود می بالیم.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت مسلمانان و شیعیان پاکستان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر چهل میلیون شیعه در کشور پاکستان زندگی می کنند و در عرصه های مختلف حضوری فعال دارند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به انتقاد حضرت آیت الله نوری همدانی از همراهی دولت این کشور با آل خلیفه در اعزام نیرو به بحرین به منظور سرکوب مردم و شیعیان، ابرازداشت: شیعیان پاکستان در اعتراض به این حرکت بیشترین تظاهرات و راهپیمایی ها را در کشور برگزار کردند.

حجت الاسلام ناصر عباس جعفر با بیان اینکه تاسیس مدارس علمیه، مساجد و حسینیه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پاکستان رونق خاصی گرفته است، گفت: در حال حاضر چندین هزار طلبه در مدارس علمیه کشور پاکستان مشغول تحصیل هستند و بعد از انقلاب ایران اقبال و توجه مردم ما به حوزه های علمیه زیاد شده است.

وی افزود: این مساله زمینه را برای حرکت های جدید و مناسب فراهم کرده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد اقدامات و فعالیت های بیشتری باشیم.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمان پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر آقای سید ابوالفضل بهاءالدینی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در پاکستان هستند و مطالب و گزارش های این کشور را به سمع و نظر ایشان می رسانند.

وی همچنین از حضرت آیت الله نوری همدانی به منظور سفر به پاکستان و یا تعیین نمایندگان و هیاتی برای این مهم دعوت کرد./924/پ202/ص
ارسال نظرات