۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۹۳۰
مفتی صور و جبل عامل لبنان:

امام موسی صدر مکتب محبت و همزیستی مسالمت آمیز برای نسل های پیاپی این امت است

خبرگزاری رسا ـ مفتی صور و جبل عامل امام موسی صدر را طبیب حاذقی دانست که درد امت اسلام را به خوبی در رژیم صهیونیستی تشخیص داد و خواستار ایجاد تشکیلاتی برای پیگیری پرونده ایشان شد.
شيخ حسن عبدالله شيخ حسن عبدالله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل لبنان، امروز در مراسمی به مناسبت عید سعید فطر در دارالافتای جعفری شهر صور در جنوب لبنان، امام موسی صدر را مکتبیی ملی و فراگیر دانست که همگان باید در آن درس ایمان واقعی، همزیستی مسالمت آمیز و سازندگی بیاموزند، گفت: امام موسی صدر از سی و سه سال پیش، بسیاری از قضایای سیاسی، دینی و اجتماعی را در لبنان و جهان عربی و حتی کل جهان، بنیان گذاری کرد.

مفتی صور و جبل عامل لبنان با ابراز اینکه امام موسی صدر در فکر و منش و گفتار خویش مانند طبیب حاذقی بود که درد لبنان و منطقه عربی را به خوبی تشخیص داده بود و راه درمان آن را مشخص کرد، گفت: امام موسی صدر اعلام کرد که درد، رژیم صهیونیستی است و باید از قضیه فلسطین دفاع کرد.

شیخ حسن عبدالله با اشاره به افشای اسرای مربوط به جنایت های معمر قذافی در جهان عربی ـ افریقایی، امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان را به ایجاد تشکیلاتی برای ابهام زدایی از پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش و مشخص کردن سرنوشت آنها به ویژه پس از سقوط وی فراخواند و گفت: امام موسی صدر مدرسه محبت و همزیستی مسالمت آمیز برای نسل های پیاپی این امت است.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان از سوی دیگر با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و گسترش پروژه های شهرک سازی صهیونیستی و یهودی سازی در سایه سکوت و بسنده کردن جهان عربی و اسلامی به محکومیت این اقدام ها، گفت: سازش داخلی فلسطینیان، مهمترین مرحله در رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

گفته می شود که شیخ حسن عبدالله، ریاست هیات اعزامی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برای مشارکت در مراسم یادبود ربوده شدن امام موسی صدر در اروپا و شرکت در نشست کلیساها در میلان ایتالیا در چارچوب گفت و گوی ادیان را به عهده خواهد داشت./981/ب902/گ
ارسال نظرات