۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۷۳۲
در خوزستان صورت می‌گیرد؛

حضور 120 شاعر داخلی و خارجی در جشنواره بین المللی شعر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد: 121 شاعر داخلی و خارجی در جشنواره بین المللی شعر رضوی استان خوزستان رقابت خواهند کرد.
امام رضا
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که 121 شاعر ایرانی و خارجی در دومین جشنواره بین المللی شعر رضوی استان خوزستان به رقابت می‌پردازند، اظهار داشت: 233 اثر شاعران با محوریت امام رضا(ع) برای ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

این مقام مسؤول با بیان این که دوازدهم اثر رسیده مربوط به شاعرانی از بغداد و نجف اشرف است، عنوان کرد: استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، قم و همدان بیشترین متقاضی شرکت در این جشنواره بوده و آثار ارزشمندی نیز ارایه کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: آثار رسیده از سوی شاعران در دو بخش، نخست اشعار کلاسیک (فصیح عربی) و اشعار عربی‌(محلی) است که عمدتا با موضوع سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا‌(ع)، کرامت‌ها و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی سروده شده است.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که کار داوری آثار، هفته اول مهرماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: در مجموع هشت نفر با رأی هیات داوران برگزیده شده و جوایز ارزنده‌ای چون کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس دریافت می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته در بخش اشعار عربی‌(محلی) هیچ یک از آثار شایسته تقدیر شناخته نشد که این مسأله با انتقاد شاعران مواجه شد بود از این رو سعی داریم امسال به این بخش بیشتر بها داده و از آثار فاخر تقدیر خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: مراسم پایانی جشنواره روزهای دوازده و سیزده مهرماه برگزار می‌شود و در بخش جنبی این جشنواره در کنار برگزاری نشست‌های شعرخوانی، از پانزده مقاله پژوهشی ارائه شده به دبیرخانه، سه مقاله برگزیده معرفی می‌شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: سه نفر از برگزیدگان بخش‌های شعر کلاسیک و اشعار محلی به مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.

گفتنی است، جشنواه بین المللی شعر رضوی، از سال گذشته به زبان عربی در محل یادمان شاعر اهل بیت(ع) دعبل خزاعی در شهرستان شوش آغاز شد./9463/پ202/س
ارسال نظرات