۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۹۴۰
مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد:

تغییر نظام آموزشی درس خارج مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) از راه‌اندازی دوره تخصصی تفسیر در سال جدید تحصیلی و تغییر نظام آموزشی درس خارج این مرکز حوزوی خبر داد.
مركز فقهي ائمه اطهار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد قاضی‌زاده، مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع)، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌های تخصصی فقه و اصول، تفسیر و کلام مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) از راه‌اندازی دوره تخصصی تفسیر در سال جدید تحصیلی این مرکز حوزوی خبر داد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) از آغاز تأسیس تاکنون اظهار داشت: 70 طلبه سطح سه، 60 طلبه سطح خارج، بیش از 20 استاد سطوح عالی و متجاوز از 10 استاد خارج در این مرکز به تدریس و تحصیل علوم دینی مشغول هستند.
 
مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با بیان این‌که دوره تخصصی تفسیر امسال با 20 دانش‌پژوه راه‌اندازی شده است، یادآور شد: در درس عمومی تفسیر هم که از سال گذشته در مرکز آغاز شد، 50 نفر از طلاب سطح و خارج مشغول به تحصیل هستند.
 
وی در ادامه از تغییر نظام آموزشی درس خارج مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) خبر داد و ابراز داشت: این تغییر نظام آموزشی از جمله فعالیت‌هایی است که امسال کلید خواهد خورد و طلاب براساس آن از ابتدای سال مختار هستند یک درس را در بیرون از مجموعه و به صورت آزاد و یک درس را داخل مجموعه بگذرانند.

حجت‌الاسلام قاضی‌زاده برگزاری کلاس‌های تمهیدی برای طلاب افزون بر گذراندن درس یک استاد بیرون از مجموعه را از دیگر فعالیت‌های تصویب شده در سال جدید عنوان و اظهار کرد: دوره‌های تمهیدی برای آمادگی هرچه بیشتر طلاب برای شرکت در درس خارج برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این‌که ممیزی مرکز در بخش سطح، بررسی و تدریس جزوات بود، گفت: از این پس هر طلبه‌ای که در یک درس اصول یا یک درس فقه شرکت ‌کند، موظف است دو جلسه دو ساعته کلاس حواشی اصول و دو جلسه دو ساعته کلاس حواشی فقه را هم بگذراند.

مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با اشاره به دعوت از اساتید راهنما برای رفع اشکال دانش‌پژوهان مرکز افزود: پس از گذراندن حواشی فقه و یا اصول و مطرح شدن آن از سوی طلاب در جلسه درس استاد، جمع‌بندی نهایی انجام شده و اشکال‌های طلاب در این‌باره از سوی استاد مربوطه برطرف می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های قواعد فقهیه و رجال هفته‌ای دو ساعت، این نحوه برگزاری را سبب فراموش شدن مباحث گذشته دانست و تصریح کرد: از این پس کلاس‌های قواعد فقهی و رجال در طول هفته و در دو کلاس یک ساعته برای طلاب برگزار خواهد شد. /920/پ203/ع

ارسال نظرات