۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۹۴۹
مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

حوزه علمیه منشأ بیداری اسلامی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ حیاتشان همواره منشأ برکات بسیاری بوده اند، گفت: دنیا امروز وامدار فقهی است که از حوزه‌های علمیه رشد و بالندگی یافته است.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد، با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ حیاتشان همواره منشأ برکات بسیاری بوده اند، گفت: دنیا امروز وامدار فقهی است که از حوزه های علمیه رشد و بالندگی یافته است.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برپایه فقه شیعه پایه گذاری شده است، افزود: امروز همین نظامی که مبنای اصلی آن براساس فقه شیعی است منشأ بیداری اسلامی در کل خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.

حجت الاسلام طاهری، حوزه های علمیه را مرکز بالندگی علومی چون تفسیر قرآن دانست و تصریح کرد: تفاسیری که امروز از بسیاری از علما و فقهای برجسته اسلام به یادگار مانده است به برکت همین حوزه های علمیه به وجود آمده است.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه با وجود برخی اظهار نظرها و افکار محود از یک حجم بالای امکانات مادی برخوردار نیست، گفت: علیرغم محدویت های مالی که درحوزه وجود دارد؛ اما این پایگاه عظیم دینی توانسته در طول هزاران سال همچنان با اقتدار پابرجا مانده و به رسالت عظیم خود پایبند باشد.

وی با بیان این که مردان بزرگی از حجره‌های کوچک همین حوزه‌های علمیه به دنیای اسلام معرفی شدند، ادامه داد: امروز شخصیت‌های بزرگی چون، امام راحل، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله جوادی و دیگر مراجع تقلید ازه  حجره‌های کوچک حوزه‌های علمیه پرورش یافتند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود از فعالیت 26 مدرسه علمیه فعال در مازندران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و 300 طلبه از پایه یک تا ده در مدارس علمیه استان تحصیل می کنند و افزون براین حدود دویست استاد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت با مدارس علمیه مازندران در ارتباط هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران همچنین با تأکید تهذیب نفس از سوی طلاب حوزه‌های علمیه‌ افزود: مسأله تهذیب باید بیشتر مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام طاهری در بخش پایانی سخنان خود، سوق دادن حوزه های علمیه به سوی تکامل علمی، معنوی و تهذیب، اجرای دقیق آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمی، توجه به دغدغه‌ها و نقطه نظرات مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری و همچنین اجرای برنامه‌ها و منویات اعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه استان را از‌ مهم‌ترین برنامه‌ها و مأموریت‌های مدیریت حوزه علمیه استان اعلام کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات