۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تشکیل شبکه تبلیغی در انتقال ارزش‌های دینی ‌ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، تبیین صحیح مفاهیم دینی در سطح جامعه را نیازمند تشکیل یک شبکه گسترده تبلیغی دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در کمیته کاهش آسیب‌های اخلاقی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان این که پیام‌های دینی باید به شکل صحیح و کلیدی به جوانان و نوجوانان منتقل شود، گفت: تأثیر‌گذاری پیام‌های کوتاه و کلیدی مفید به یقین بیشتر از سخنرانی‌های چند ساعته خواهد بود.

وی‌ به وظیفه طلاب و روحانیان در انتقال پیام‌های دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی باید از ظرفیت‌های مغفول مانده در این عرصه جهت تبیین ارزش‌های دینی در سطح اجتماع به خوبی استفاده کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، مبلغان دینی را بهترین قشر برای تبیین آموزه‌های دینی در جامعه معرفی کرد و گفت: یک مبلغ باید با شناخت مناسب از شرایط اجتماع و تجهیز به ابزارهای تبلیغی در مسیر نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی حرکت کند.

وی با تأکید براین که پیام‌های دینی باید در همه لایه‌های جامعه نهادینه شود، افزود: برای تحقق این هدف تبلیغی باید با تشکیل یک شبکه تبلیغی گسترده در این مسیر گام برداشت.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به اهمیت مهندسی فرهنگی افزود: همه دستگاه‌ها اجرایی و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی باید به صورت صحیح در حوزه فرهنگ ورود پیدا کنند در غیر این صورت کارها به شکل درست پیش نخواهد رفت.

وی با بیان این که ترویج اخلاق بر اساس آموزه‌های دینی به شکل غیر مستقیم موثرتر است، گفت: هنرمندان دینی اگر بتوانند پیوندهای مناسب بین ملک و ملکوت ایجاد کنند، در آن صورت شاهد تحولات شگرفی در حوزه فرهنگ در سطح جامعه خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که نخستین هدف در این عرصه تغییر باورهای نادرستی که بر پایه احساسات در جامعه شکل گرفته است، ادامه داد: اگر این باورای غلط در جامعه تغییر پیدا کند دیگر شاهد ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی در سطح اجتماع نخواهیم بود.

حجت الاسلام نعمت الهی، تبدیل باورهای نادرست به باورهای عقلانی در جامعه را نیازمند یک برنامه ریزی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این مسیر آگاهانه گام برداریم به یقین نسل جوان از این بی‌هویتی و سردرگمی خارج خواهند شد و تحقق این مهم منجر می‌شود تا جوانان فریفته معنویت ظاهری عرفان‌های کاذب، مسیحیت و صوفی‌گری نشوند.

وی اضافه کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه درست، استفاده از ابزار مدرن و داشتن آگاهی از ظرافت های خاص حوزه فرهنگ است./950/پ202/س
ارسال نظرات