۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۱۲۲

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ در نشست خبری معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) برنامه های هفته دفاع مقدس در خوزستان تشریح شد.
دفاع مقدس، راهيان نور، مناطق عملياتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا هاتف، معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، روز گذشته در جمع اصحاب رسانه که در ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) برگزار شد، اذعان داشت: باید بتوانیم آثار این حادثه تاریخی را به‌خوبی به نسل جوانان منتقل کنیم تا موجب تداوم مقاومت و ایستادگی ملت ایران و سایر ملل باشد. بازدید از مناطق عملیاتی فقط خاص ایرانی‌ها نیست، در موقعیت‌های مختلف، مشتاقان از کشورهای مختلف، از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند.

وی افزود: همه‌ساله در سالروز هفته دفاع مقدس، علل جنگ تحمیلی، شرایط اقتصادی و سیاسی آن دوران و نقش امام خمینی (ره) در فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان تبیین می‌شود. از جمله نکات دیگری که باید در فضای هفته دفاع مقدس مطرح شود، آشنایی مردم با زوایای پنهان دفاع مقدس است، زیرا این مسائل می‌توانند پاسخی به جنگ فرهنگی دشمنان بر علیه ملت ما باشد.

هاتف تصریح کرد: سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در کنار دیگر سازمان‌ها در 27 ناحیه کشور برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های مختلف سیاسی، ورزشی و فرهنگی و دیدار با خانواده شهدا را در طول هفته اجرایی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خاطرنشان کرد: برنامه‌های این هفته از پنج‌شنبه (31 شهریور) آغاز می‌شود که از برجسته‌ترین برنامه‌ها، رژه سراسری در کل کشور است که این رژه در شهرهای مختلف خوزستان هم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح خوزستان به میزبانی سپاه پاسداران و در شهر اهواز با حضور فرماندهان سپاه و ارتش در بلوار قدس برگزار می‌شود. حضور در گلزار شهدا با همکاری بنیاد شهید از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز پیش‌بینی شده است.
هاتف با اشاره به بازسازی عملیات والفجر هشت در اهواز، گفت: نمایش رزمی عملیات والفجر 8 در جزیره میان رودخانه کارون (روبه‌روی فروشگاه رفاه) به مدت هشت شب اجرایی خواهد شد. دیدار با خانواده هزار و 200 شهید دفاع مقدس هم از دیگر برنامه‌های گسترده پیش‌بینی شده برای این هفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: جمعه (اول مهرماه) فرماندهان سپاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد و همچنین مراسم "شب خاطره" در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود. شنبه (دوم مهرماه) مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)، در پایگاه‌های مقاومت بسیج برای گرامیداشت امام جعفرصادق (ع) مراسمی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس، تیم‌های پزشکی با حضور 40 پزشک متخصص به مناطق محروم شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان اندیکا اعزام خواهند شد. عملیات مقدماتی اعزام این افراد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌ها انجام شده و از اول تا هشتم مهرماه تیم‌های پزشکی در این مناطق حضور می‌یابند.

هاتف خاطرنشان کرد: یکشنبه (سوم مهرماه) استقبال از دانشجویان جدیدالورود و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند اعزام راویان جنگ به مدارس برای خاطره‌گویی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است. مراسم تجلیل از سربازانی که در طول دفاع مقدس حماسه‌آفرین بودند و آیین شامگاه «یاد یاران» در پایگاه‌های مقاومت بسیج، از دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: دوشنبه (4 مهرماه) با حضور مسئولان استانی زنگ مقاومت در همه مدارس نواخته خواهد شد. سه‌شنبه (5 مهرماه) هم رژه نیروهای مسلح در شهرستان آبادان، به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و حماسه عملیات ثامن‌الأئمه به میزبانی سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان در شهرهای مختلف و دیدار با فرماندهان استان خوزستان از دیگر برنامه‌های این روز است. چهارشنبه (6 مهرماه)، طی مراسمی از خانم‌های امدادگر در هشت سال دفاع مقدس قدردانی خواهد شد. همچنین محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

هاتف گفت: پنج‌شنبه (7 مهرماه) که با عنوان روز پیشکسوتان نام‌گذاری شده، برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس پیش‌بینی شده است. در این روز اختتامیه 27 پروژه که در شهرهای مختلف استان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا شده، برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورتی تنظیم شده که یک سال ارتش میزبان برنامه‌ها خواهد بود و یک سال سپاه، که امسال تنظیم برنامه بر عهده سپاه بوده است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات