۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۱۲۹
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

رونمایی از طولانی ترین مستند دفاع مقدس در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ساخت مستند نخستین شهر فتح شده توسط مسلمانان در چین، رونمایی از طولانی ترین مستند دفاع مقدس و برگزاری همایش حکمت های نهج البلاغه چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان است.
دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری رسا، ساخت مستند نخستین شهر فتح شده توسط مسلمانان در چین، رونمایی از طولانی ترین مستند دفاع مقدس، برگزاری همایش حکمت های نهج البلاغه و برپایی نشست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های خوزستان چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان می باشد.

رونمایی از طولانی ترین مستند دفاع مقدس در خوزستان

سرهنگ حمید طاهری، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، ابراز داشت: در سومین روز از هفته دفاع مقدس، طولانی‌ترین مستند دفاع مقدس با عنوان « نقش لشکر هفت زرهی گردان ولی‌عصر(عج) در دفاع مقدس » در 7 هزار و 50 دقیقه ساخته شده رونمایی می‌شود.

طاهری، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، برپایی نمایشگاه کتاب، برنامه‌ای ویژه سرباز و فرهنگ جبهه و جهاد و شهادت، برگزاری مسابقات ورزشی در پادگان‌ها، دیدار با جانبازان و برگزاری مراسم شب شعر و شب خاطره از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس می باشد.

ساخت مستند نخستین شهر فتح شده توسط مسلمانان در چین

عبدالکریم بیدخ، کارگردان خوزستانی دومین تجربه هنری خود را در کشور چین با ساخت مستند کلید خواهد زد، مستند « شهری بر جاده ابریشم » درباره شهر گوانجو نخستین شهری است که در صدر اسلام توسط مسلمانان فتح شد.

این کارگردان دزفولی این مستند را به صورت تاریخی تحلیلی دانست و گفت: این فیلم نیم نگاهی به جاده ابریشم، فرهنگ و آداب و رسوم مسلمانان ساکن گوانجو، گورستان باستانی و چهار مسجد موجود در این شهر به نام‌های سعدبن ابی وقاص، دون اینگ، خاپن و گون تا را دارد.

وی درباره شهر گوانجو خاطر نشان کرد: این شهر در حال حاظر با ۷ میلیون نفر جمعیت دارای ۶۰ هزار نفر مسلمان و از بزرگ‌ترین شهرهای تجاری جهان محسوب می‌شود که جاده ابریشم از مرکز آن می‌گذرد.

برگزاری همایش حکمت های نهج البلاغه در فرهنگسرای مهدیه

همایش حکمت های نهج البلاغه ویژه خواهران با هدف آموزش و تبیین نکته های آموزنده از نهج البلاغه با سخنرانی خانم شریفی مدرس حوزه علمیه خواهران در فرهنگسرای مهدیه کوت عبدالله خوزستان برپا شد.

خانم شریفی در این نشست به سخنرانی در خصوص داشتن بصیرت و آگاهی با توجه به خطبه های امام علی(ع) و همچنین ارزشمندی نهج البلاغه به عنوان مکتب و مدرسه بزرگ پس از کتاب قرآن کریم پرداخته است.

جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان

دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان با حضور رؤسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌‌های استان برپا خواهد شد.

علی رضا مخبر دزفولی، رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان خوزستان ابراز داشت: دومین جلسه این شورا شهریورماه به میزبانی دانشگاه پیام نور خوزستان برگزار شد.

وی افزود: گزارش تشکیل ستاد استقبال دانشجویان جدیدالورود، ارائه گزارش طرح ضیافت اندیشه اساتید توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گزارش موفق نخستین هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز از مهم‌ترین عناوین دستور کار دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌هاست./9463/د102/ص
ارسال نظرات