۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۲۵۷
همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق؛

یادواره شهدای روحانی شهرستان نکا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) یادواره شهدای روحانی نکا در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار می شود.
شهداي روحاني
حجت‌الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) یادواره شهدای روحانی نکا در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار می شود.
 
وی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا به منظور تجلیل از مقام شامخ آنان و تقدیر از پدران و مادران آن عزیزان، تقویت فرهنگ شهادت‌طلبی و دفاع از نظام اسلامی، فرهنگ‌سازی نسل جدید جوان و نوجوان است.

حجت الاسلام الیاسی، منشأ حرکت انقلاب ما را روحانیت دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا باید در تکریم مقام روحانیت دقت شده و باید مراسم بزرگداشت یاد و نام شهدای روحانیت با کیفیت برگزار شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، بر تبیین و احیای فرهنگ شهادت که باعث ماندگاری نظام اسلامی شد، تأکید کرد و گفت: اهدافی که شهدا به خاطر آن شهید شدند باید برای نسل جوان که همواره مورد هجوم جنگ نرم دشمن هستند، بیان شود.

حجت الاسلام الیاسی، یادآور شد: روحانیان سرافراز ما در همه دوران انقلاب و حتی پیش از آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ارزش‌های دینی آماده پیکار و جهاد بودند و اگر حماسه آفرینی‌ها و خطرهای این قشر از جامعه نبود، انقلاب ما اکنون جایگاه این‌چنینی نداشت.

وی در ادامه در مورد ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح شهرستان نیز اظهار داشت: برگزاری گفتمان‌های دینی و نشست‌های تخصصی سیره ائمه اطهار (ع)، اعزام مبلغ به مساجد فاقد روحانی، توزیع پوستر و بروشور از فضایل و سجایای اخلاقی امام جعفر صادق (ع)، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته، دسته‌روی شب و روز شهادت امام جعفر صادق (ع)، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی شهادت امام جعفر صادق (ع) و توزیع نرم‌افزار پیرامون زندگی این امام‌ از جمله برنامه‌هایی است که در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و در طول این هفته در شهرستان نکا برگزار می‌شود./950/پ203/ع
ارسال نظرات