۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۲۸۰
رییس دفاتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

القائات دشمن برای دوری حوزه و دانشگاه به نتیجه نمی رسد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانشجویی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اگر این جمعیت درست مدیریت شود، آثار بسیار خوشی به دنبال خواهد داشت و اگر مورد غفلت واقع شود، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، روز گذشته در دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان که سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: اساتید و معلمان ما در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان آینده جامعه هستند و فرزندان ما که سرمایه‌های زندگی‌مان هستند، برای تعلیم و تربیت در اختیار اساتید و معلمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌داد: شخصیت فرزندان ما در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها شکل می‌گیرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله میل و توجه به دانشگاه‌ها جزء مسایل قابل توجه قرار گرفت. سال 57 از حدود 32 میلیون نفر جمعیت کشور، 151 هزار نفر دانشجو داشتیم. امروز جمعیت ما 2 برابر سال 57 و جمعیت دانشجویی ما در حال رسیدن به 4 میلیون نفر است که خوشبختانه اساتید و معلمان ما در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی، بخش تأثیرگذار و خدمت‌گذار هستند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهارداشت: جنس جامعه دانشگاهی ما در استان خوزستان اعلی است؛ همه در مسیر خدمت به نظام اسلامی، معتقد به انقلاب اسلامی و معتقد به ولایت و در ارتباط با علما و روحانیت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی در ادامه گزارشی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در استان خوزستان ارایه داد و افزود: برجسته‌ترین مطلبی که در این طرح مشاهده کردیم، رضایت اساتید دانشگاه از فرصتی بود که پیش آمد تا با اساتید حوزه ارتباط برقرار کنند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به برگزاری دوره‌های معرفت‌افزایی اساتید به طور مستقل در سال تحصیلی هر دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این عرصه‌ها و فضاها جلوه‌هایی از وحدت و پیوند عمیق حوزه و دانشگاه را احساس می‌کنیم؛ از این رو القائات دشمن برای دوری حوزه و دانشگاه و دوری دل‌های اساتید حوزه و دانشگاه از هم نتوانسته و نمی‌تواند به نتیجه برسد./9461/پ203/ع


ارسال نظرات