۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۲۸۷
خاطره آیت الله شبیری زنجانی از نخستین حج خود؛

حس می کردیم کعبه از عالم دیگری منتقل شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به عظمت خانه خدا تصریح کرد: در سفر نخستی که ما به زیارت خانه خدا رفتیم حس می شد که کعبه از عالم دیگری منتقل شده است و ما حس می کردیم جذبه آن غیر از جذبه های ظاهری است.
 آيت الله شبيري زنجاني  آيت الله شبيري زنجاني آيت الله شبيري زنجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید عصر پنج شنبه در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور، با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی علی لیالی رییس این سازمان گفت: اینکه مشکلات زائران بیت الله الحرام کم شده، بشارتی برای ما است.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش های مسؤولان و دست اندرکاران حج ابراز داشت: خدمتی که آقایان می کنند نسبت به فریضه ای است که به حسب روایات پیش از خلقت آدم، ملائکه این مکان را طواف کرده اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدمت و تلاشی که در این مسیر صورت می گیرد مورد عنایت خداوند تبارک و تعالی است، گفت: با زحماتی که دست اندرکاران حج می کشند و جدیتی که آقایان در برنامه ها و فعالیت ها دارند امیدواریم اقدامات شان مورد قبول باشد و موفقیت بیشتر نصیب و مشکلات کمتر و به تدریج مرتفع شود و ان شاء الله این مساله محقق خواهد شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی حج را یک مساله حیاتی و بسیار مهم برای مسلمانان دانست و اظهار داشت: در هیچ دینی چنین موضوعی وجود ندارند که از همه نژاد ها و قومیت ها در یک جا جمع شوند و اعمال و مناسک حج را انجام دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به عظمت خانه خدا تصریح کرد: در سفر نخستی که ما به زیارت خانه خدا رفتیم حس می شد که کعبه از عالم دیگری منتقل شده است و ما حس می کردیم جذبه آن غیر از جذبه های ظاهری است.

وی همچنین با اشاره به اعزام یکصد هزار زائر ایرانی به کنگره عظیم حج ابراز داشت: امیدواریم همه حجاج به سلامتی به سفر حج بروند و برگردند و خدمتگزاران نیز مزد و اجر خود را در دنیا و آخرت بگیرند و ما هم دعاگوی شما و همه خدمت گزاران هستیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات