۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۳۱۳
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

پیروزی ایمان و اسلام بر کفر و ظلم قطعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز با اشاره به بیداری اسلامی، بر مواضع آشکار و ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: براساس وعده های الهی عاقبت پیروزی ایمان و اسلام بر کفر و ظلم قطعی است.
نماز جمعه کوت عبدالله اهواز
حجت الاسلام و المسلمين محسن پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام اسدالله محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه با تسلیت شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، رییس مذهب تشیع اظهار داشت: بر همگان واجب است که شعائر الهی را بزرگ بداریم و شهادت ها و ولادت های ائمه اطهار علیهم السلام از جمله همین شعائر الهی است.

رستگاری بشریت در گرو اطاعت از خداوند و ائمه اطهار(ع) است

وی با بیان این که رستگاری بشریت در گرو اطاعت از خداوند و ائمه اطهار(ع) است، اذعان داشت: ائمه معصومین(ع) سرچشمه خروشان راه درست و صحیح هستند که باید با مراجعه به سیره زندگانی آنها راه درست زیستن را فرا بگیریم.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که دین مبین اسلام دین رحمت است، ابراز داشت: دین اسلام دین زورگویی، شمشیر و اجبار نیست؛ از این رو وارد کردن جملاتی مبنی بر زروگویی دین اسلام، زائده فرقه های منحرف و وابسته به دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام محسن پور، در فرازهای نخست خطبه اول، با گرامی داشت هشت سال ایثار و مقاومت ملت ایران، هفته دفاع مقدس را قله اقتدار و عظمت ایران و ایرانی دانست و گفت: در 31 شهریور سال 59 یکصد و نود و دو هواپیمای جنگی رژیم بعث عراق در اواسط ظهر فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران و مقرهای هوایی استان های مختلف کشور را بمباران کردند که شیپور آغاز جنگ تحمیلی علیه مرزهای ایران از سوی دشمن نواخته شد.

خطیب جمعه کوت عبدالله با تشریح وضعیت نظامی و مردمی آن دوران، بیان داشت: زمانی که رژیم بعث عراق حمله به ایران را آغاز کرد ملت ما از آنچنان سلاح پیشرفته نظامی و هوایی برخوردار نبوده است.

وی با تأکید بر این که ملت ایران با ایمان و عشق خود در برابر دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث عراق مقاومت کرد، ابراز داشت: در جنگ تحمیلی فقط جنگ با عراق نبود بلکه جنگ با سردمداران بزرگ ظلم و ستم بلوک های شرق و غرب بود؛ از این رو آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از هرگونه کمک های نظامی و شیمیایی دریغ نکردند و رویای نابودی ملت ایران را در سر می پروراندند.

ریشه انقلاب اسلامی ایران نسبت به سی سال گذشته استوارتر شده است

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که دشمن از این غافل بود که ریشه انقلاب اسلامی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی توسط شهیدان آبیاری شده بود، خاطرنشان کرد: ریشه انقلاب اسلامی ایران نسبت به سی سال گذشته استوارتر و محکم تر شده است.

حجت الاسلام محسن پور، با تشریح امتیاز انقلاب اسلامی ایران نسبت به انقلاب های دیگر، تأکید کرد: در طول قرن های گذشته انقلاب های فراوانی در جهان و درکشورهای مختلف رخ داده است ولی رهبری حکیمانه، ملتی شجاع و بی نظیر ، فکر و اندیشه اسلامی انقلاب ایران را نسبت به انقلاب های دیگر متمایزتر و ممتازتر کرده است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله، در ابتدای خطبه دوم با اشاره به جنگ شش روزه اعراب با اسراییل، اظهار داشت: در این جنگ اعراب درشش روز مقابل اسراییل تسلیم شدند ولی سید حسن نصرالله و حزب الله با الهام از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سی و سه روز در مقابل اسراییل مقاومت کرد و پوزه این دشمن اسلام و مسلمین را به خاک مالید؛ از این رو به این نتیجه خواهیم رسید که حرکت در مسیر علما و مراجع ثمره ای شیرینی جز پیروزی نخواهد داشت.

وی، در پایان خطبه دوم با اشاره به بیداری اسلامی، بر مواضع آشکار و ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: به برکت خون شهیدان و تأسی ملت های آزادی خواه از حادثه عظیم عاشورا مشاهده می کنیم که دیکتاتورهای ظالم یکی پس از دیگری در حال سقوط و ملت های مسلمان در پی ایجاد حکومتی اسلامی هستند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، خاطرنشان کرد: براساس وعده های الهی عاقبت پیروزی ایمان و اسلام بر کفر و ظلم قطعی است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات