۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۱۷
آیت الله طبرسی:

حوزه‌های علمیه باید بیشتر به موضوع فقه سیاسی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، جایگاه با عظمت امروز حوزه و روحانیت را یکی از برکات امام جعفر صادق(ع) دانست و با بین این که حوزه‌های علمیه فقه سیاسی جعفری را پیگیری کنند، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه باید بیشتر به موضوع فقه سیاسی بپردازند.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر تبیین مناسب ارزش ها و آرمان های ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه نسل جوان تأکید کرد.

وی، دفاع مقدس را یادآور از خود گذشتگی و ایثار بزرگ مردان این مرز و بوم دانست و با بیان این که هنوز بسیاری از زوایای جنگ تحمیلی برای اقشار مختلف جامعه به خوبی تبیین نشده است، افزود: باید ارزش های دفاع مقدس به شیوه ای هنرمندانه برای جامعه تبیین شود.

آیت الله طبرسی، دفاع مقدس را مملو از خاطرات و آموزه های فراوانی دانست و با بیان این که دفاع مقدس سند آزادگی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش کردند با حمایت همه جانبه از صدام ایران اسلامی را نبود کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به همه دنیا ثایت کردند برای دفاع از میهن اسلامی از همه توان خود استفاده خواهند کرد، ادامه داد: این ملت برای حراست از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل جان خود را در طلب اخلاص قرار دادند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم حافظ آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس و شهدای عزیز باشیم، افزود: حرکت در مسیر آرمان های شهدا یک تکلیف بزرگ است که بر گردن همه ما قرار دارد.

آیت الله طبرسی، بیداری اسلامی امروز را یکی از ثمره های دفاع عاشورایی ملت ایران در برابر استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان منطقه نیز امروز به تأسی از ملت غیور و ولایت مدار ایران اسلامی در برابر دنای کفر و دست نشانده های آنان در منطقه ایستاده اند.

وی، بیداری اسلامی در خاورمیانه را سبب هراس استکبار جهانی از ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز کشورهای غربی به نقش بی بدیل انقلاب اسلامی در هدایت کشورهای مسلمان منطقه پی برده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: بیش از چهار شاگرد در محضر این امام همام پرورش یافتند که این نشان دهنده جایگاه رفیه علمی ایشان است.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری، اقتدار و عظمت امروز شیعه را به برکت تلاش های امام جعفر صادق (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز شیعه در پرتور عنایت های این امام همام در دنیا از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه ساری با بیان این که امام جعفر صادق (ع) یک انقلاب عظیم علمی و فرهنگی را در دوران خود به وجود آورد، گفت: تا قبل از ایشان شیعه را به شمشیر می شناختند، اما در زمان این امام بزرگ شیعه از یک جایگاه علمی و فرهنگی ویژه ای برخوردار شد.

وی، جایگاه با عظمت امروز حوزه و روحانیت را یکی از برکات امام جعفر صادق(ع) دانست و با بین این که  حوزه‌های علمیه فقه سیاسی جعفری را پیگیری کنند، افزود: امروز حوزه های علمیه باید بیشتر به موضوع فقه سیاسی بپردازند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به گسترش فرقه های نوظهور و انحرافی در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز روحانیت باید پاسخگوی شبهات ایجاد شده از سوی فرقه های نوظهور باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات تروریستی پژاکی‌ها در مرزهای کشور گفت: این گروه های کوچک در برابر اقتدار ملت ایران بسیار ناچیز هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، به تلاش دشمنان برای ترویج عقاید غیر دینی در میان نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دانش آموزان ما را خطرات بزرگی تهدید می کند که باید هوشیار باشیم./950/پ201/ص

ارسال نظرات