۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۷۱۶
به مناسبت ولادت حضرت معصومه:

ویژه نامه دختر آفتاب در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه نامه چند رسانه ای«دختر آفتاب» در بردارنده بخش های مختلف همچون کلیپ، نواهنگ، گالری تصاویر، تصاویر ویژه، کتابخانه حضرت معصومه(س)،‌ کرامات فاطمه معصومه(س) و پیامک های تولد، از سوی مؤسسه تبیان در فضای مجازی منتشر شد.
ميلاد حضرت معصومه(س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه«دختر آفتاب» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کلیپ های مربوط به حضرت معصومه(س)، نواهنگ های ولادت حضرت معصومه(س)، گالری تصاویر، تصاویر ویژه، کتابخانه حضرت معصومه(س)،‌ کرامات فاطمه معصومه(س) و راز ورودحضرت فاطمه معصومه(س) دربردارنده بخش های اصلی این ویژه نامه است.

همچنین مطالبی همچون، ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)؛ دختری شایسته برای تمام زمان ها؛ فضایل و مناقب حضرت معصومه(س)؛ الگویی برای دختران نخبه؛ تربیت اقتصادی دختران؛ چرا حضرت معصومه(س) ازدواج نکردند؛ از دیگر بخش های این ویژه نامه مناسبتی است.

پیامک تبریک ولادت حضرت معصومه(س)؛ تصاویر ویژه؛ پس زمینه های کامپیوتری؛ متن ادبی؛‌محصولات ویژه تلفن همراه و ویژه نامه های گذشته از دیگر بخش های ویژه نامه مناسبتی«دختر آفتاب» است.

در بخشی از این ویژه نامه می خوانیم:« از دیر باز آستان قدس حضرت معصومه علیهاالسلام منشأ هزاران کرامت و عنایت الهی بوده است. قرن هاست که قلب های ناامید، دل به درگاه نورانی اش می بندند. دست های تهی، از مهر جاری اش سرشار می شوند و انسان های بی پناه در جوار لطفش پناه می گیرند؛ زیرا آن حضرت را عبد صالح خدا و واسطه فیض الهی می دانند. سفره بی کران کرم حضرت معصومه نیز همواره بر زائران حاجتمند گسترده است. بارگاه لطف و فیض سرشار آن حضرت باعث شده که ایشان را به وصف زیبای«کریمه اهل بیت» بخوانند.

در فرهنگ اسلامی بر استمداد از روح بلند اولیا و خاصان بارگاه الهی و بزرگداشت مقام رفیع آنان تاکید بسیار شده است. در روایات تنها در مواردی بسیار نادر برای امام زاده ای زیارت نامه ای خاص رسیده است. اما برای حضرت معصومه علیهاالسلام از برادر بزرگوارشان امام رضا علیه السلام زیارت نامه ای وارد شده است.

از این رو مردمان حضرت معصومه را چون دیگر امامان زیارت می کنند و با او به گفت و گو می ایستند و از روح بزرگش یاری می طلبند و این خود والاییِ مقام و منزلت این بانو را می رساند.

در روایاتْ نسبت به زیارت مرقد بانوی برگزیده، حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام ، سفارش فراوان شده است و این خود نشان از فضیلت های بی شمار و مقام والای آن بانو دارد. سه امام معصوم زیارت آن حضرت را ترغیب و تشویق کرده و اجرای بزرگ برای آن بیان کرده اند. به طوری که چنین پاداش عظیمی بعد از امام رضا علیه السلام ، درباره هیچ کدام از فرزندان حضرت موسی بن جعفر نیامده است.
در زیارت نامه ای که امام رضا علیه السلام در شأن حضرت معصومه علیهاالسلام آورده اند، آن بانو با عناوینی چون دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم ، دختر فاطمه و خدیجه علیهاالسلام ، دختر امیرالمؤمنان علی علیه السلام ، دختر حسن و حسین علیهاالسلام دختر ولی خدا، خواهر ولی خدا و عمه ولی خدا خوانده شده اند. این تعبیرات بلند، تنها بیانگر شرافت دودمان آن حضرت نیست، بلکه نشان دهنده آن است که حضرت معصومه علیهاالسلام از نظر معنوی و مقامات عالیِ ملکوتی ،به راستی فرزند روح و جسم پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و امامان معصوم است، و به حقیقت، دختر جسمانی و روحانی پیامبر و امام معصوم فضیلتی بسیار ارزشمند به شمار می رود.

شخصیت عظیم و روح الهی حضرت معصومه علیهاالسلام در زبان مورخان و عالمان دین چنین توصیف شده است. محدث گران قدر حاج شیخ عباس قمی به هنگام بحث از دختران حضرت موسی بن جعفر می نویسد: «بر حَسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده جلیله معظّمه، فاطمه بنت امام موسی علیه السلام ، معروف به حضرت معصومه، است».

پژوهشگر معاصر، علامه بزرگوار حاج شیخ محمدتقی تستری، صاحب قاموس الرجال نیز می نویسد: «در میان فرزندان امام کاظم علیه السلام با آن هم کثرتشان بعد از امام رضا علیه السلام کسی هم سنگ حضرت معصومه علیهاالسلام نمی باشد».

خاک پاک دارالایمان قم، مدفن بیش از چهار صد تن از امام زادگان شایسته تعظیم و تجلیل است. در میان این چهار صد اختر تابناکی که در آسمان معنویت قم نور افشانی می کنند تربت پاک شفیعه روز حشر و کریمه اهل بیت چون ماه تابانی همه آنها را تحت الشعاع انوار درخشان خود قرار داده و دیار مقدس قم را شکوهی بی پایان و عظمتی کم نظیر بخشیده است؛ به گونه ای که همه روزه هزاران عاشق دل سوخته، از هر شهر و دیار و کوی و برزن، بر آن ضریح نقره فام چونان نشانی از کوی دوست بوسه می زنند و شمیم بهشتیِ قبر پنهان زهرای مرضیه علیهاالسلام را از آن استشمام می کنند.

حضرت معصومه علیهاالسلام از عالی ترین نمونه های بندگی خدا در خاندان ولایت و امامت است. عبادت و شب زنده داری آن حضرت در اقامت هفده روزه شان در قم، گوشه ای از یک عمر خضوع و خشوعِ آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است. حجره ای که آن حضرت در مدت اقامت خود در قم در آن جا مشغول عبادت بود، هم اکنون به«بیت النور» معروف و تا دامنه قیامت هدایتگر و الهام بخش بندگان عاشق عبادت و ولایت است.

ویژه نامه مناسبتی«دختر آفتاب» به همت بخش عترت و سیره مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شده است و از نشانی اینترنتی  http://www.tebyan.net قابل مشاهده و دسترسی است./919/پ202/ص

ارسال نظرات