۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷
نماینده مردم بابل در مجلس:

ابعاد وجودی امام رضا به خوبی برای جامعه اسلامی تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز ابعاد وجودی امام رضا(ع) برای جامعه اسلامی به خوبی شناخته نشده است، گفت: سیره علمی و عملی زندگی این امام همام باید بیشتر برای جامعه تبیین شود.
حرم رضوي، امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) با مهم ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در دیار علویان، گفت: فرهنگ رضوی به عنوان یکی از مبانی اصلی آمیزه های فرهنگی و اجتماعی ما در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه های مختلف فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که هنوز ابعاد وجودی حضرت امام رضا(ع) شناخته نشده است، تصریح کرد: فیلمی هم که ساخته شد تنها بیانگر بخش کوچکی از حقایق زندگی امام رضا(ع) بود و اگر جنبه های مختلف زندگی امام مورد کنکاش قرار گیرد می تواند درس آموز باشد.
 
کریمی افزود: ضمن این که به هر حال در اعتقادات شیعیان به 12 امام به دلیل حضور امام رضا در کشور ما طبیعی است که ما به این امام دلبستگی خاصی داریم و این امام همام عنصر حاضر در زندگی روزمره ما ایرانیان است.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در فرهنگ ما قصه پردازی هایی که مادران ما برای به خواباندن بچه ها روایت می کنند و در داستان هایی که بعضا به کتاب های درسی ما راه پیدا کرده، می بینیم امام ضامن آهو می شود که به بچه اش شیر دهد و برگردد.
 
کریمی یادآور شد: این موضع تبدیل به داستانی اثرگذار در زندگی ما شده و این حیوان در فرهنگ ما صاحب ارزش بالایی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و پرژوهش مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تعمیق ارزش ها و باورهای دینی امام هشتم به عنوان الگو ی ما در بسیاری از حوزه های اخلاقی تربیتی اجتماعی یک ضرورت اساسی است.
 
کریمی، اظهار داشت: ما با الهام از آموزه های قرآنی و سیره پیامبر و ائمه معصومین(ع) در دنیا مدعی هستیم و حرفی برای گفتن داریم و طبیعی است که هر قدر بتوانیم با معارف بزرگان به ویژه امام رضا(ع) که الفت و انس ویژه ای برقرار کنیم موفق تر خواهیم بود.

وی گفت: برای واکسینه کردن جوانان در برابر جنگ نرم، یکی از راه های نهادینه کردن باور ها و ارزش های دینی است و این جشنواره می تواند در این موضوع موثر باشد./950/پ203/س
ارسال نظرات