۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دانست و گفت: باید از فرصت به وجود آمده در این دهه جهت ترویج فرهنگ رضوی بهره بگیریم.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت در این شهر برگزار شد، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دانست و گفت: باید از فرصت به وجود آمده در این دهه جهت نشر معارف دینی بهره گیریم.

وی با بیان این که ولایت و امامت از ارکان اصلی اعتقادی جامعه ما است، افزود: باید از این زمینه به وجود آمده، با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب جهت ترویج فرهنگ ناب دینی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رضوی دانست و با بیان این که متأسفانه هنوز ابعاد وجودی امام هشتم شیعیان به خوبی برای جامعه دینی تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی تشنه معارف الهی به ویژه فرهنگ علوی و رضوی است.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود ا اشاره کلامی از امام رضا(ع) گفت: آن امام همام می فرمایند: کلمه لااله الا الله قلعه و دژ محکم پروردگار عالمیان است، هر کسی وارد این قلعه شود از عذاب خداوند در امان است اما شرط آن این است که ولایت اهل بیت (ع) را قبول داشته باشد.

وی، دین منهای ولایت را دین ظاهری و فاقد محتوا و ارزش دانست و با بیان این که افرادی که ولایت اولیاء الهی را قبول ندارند از روح اسلام بی بهره بوده و دچار مشکل خواهند شد، خاطرنشان کرد: اعمال انسان ها با ولایت مورد قبول خداوند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، ولایت را والاترین نعمت خدا به انسان دانست و اظهار داشت:همه باید برای اینکه انسان‌های ولایتمداری باشیم تلاش کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: انسان باید در هر شرایطی در سایه ولایت بوده و پیام حق را دریافت و اجرا کند، زیرا بدون ولایت هیچکدام از عبادت ها مورد قبول خداوند قرار نخواهد گرفت و عبادت بدون ولایت همانگونه که موجب گمراهی و طرد شیطان از درگاه خداوند شد، انسان را نیز به گمراهی می کشاند.

وی با بیان این که مبلغان دینی باید در دهه کرامت بیشتر به تبیین جایگاه ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان بپردازند، بیان داشت: هه کرامت به دلیل ولادت دو گوهر پاک دریای امامت و ولایت و از فرزندان امام موسی کاظم(ع) نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با اهل بیت(ع) فراهم کرده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات