۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۰۴۹
حجت‌الاسلام شفیعی:

عرصه جهاد علمی کشور به عناصر خستگی‌ناپذیر نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به این که در این برهه حساس جامعه نیازمند جوانانی پویا و بالنده برای پیشبرد اعتلای علمی کشور است، تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه به نوعی صحنه جهاد علمی است که کشور برای سربلندی در این راستا به عناصر خستگی‌ناپذیر نیاز دارد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، مسؤول دفاتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام‌ سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های پیام‌نور خوزستان که در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، با تأکید بر این که برگزاری این مراسم در چنین مکانی دقیقا در جهت انتشار پیام‌نور است، بیان داشت: پیامی نورانی‌تر از یاد شهیدان و راه شهدا نداریم.

وی گفت: چرا امروز بعد از گذشت سه دهه، شهدای هویزه و دانشجویان شهید هم‌چنان مانند گذشته مورد تقدیر هستند؛ برای این‌که شهدا در دوران خود و در مقطع خطیری که قرار گرفتند، ابتدا وظیفه را تشخیص دادند و سپس در انجام وظیفه مجاهدت کردند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهارداشت: یاد و نام بلند شهدا در جامعه و در منظومه هستی اجر دنیوی و زندگی طیبه در محضر پروردگار اجر اخروی آن‌ها است. اجر معنوی شهدا، خرسندی دو سویه دارد، خداوند از شهدا راضی است و شهدا از حضور در ضیافت الهی شادمانند.

حجت‌الاسلام ‌شفیعی با بیان این که هر جامعه‌ای باید در لحظه خطر مسؤولیت خود را به درستی تشخیص دهد و به آن عمل کند، ابراز داشت: نسل جوان امروز مسؤولیت بزرگی در اعتلای علمی کشور دارد و جامعه‌ای که به محبت اهل بیت(ع) و به ارادات خاندان پیامبر(ص) مشهور است، می‌داند که باید در عرصه علمی پیشتاز باشد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در این برهه حساس جامعه نیازمند جوانانی پویا و بالنده برای پیشبرد اعتلای علمی کشور است، تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه صحنه جهاد علمی است و کشور برای سربلندی در این راستا به عناصر خستگی‌ناپذیر نیاز دارد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که صحنه جهاد علمی به انسان‌هایی نیاز دارد که حتی اگر پای جان به‌میان آمد، دریغ نکنند، اظهار داشت: دکتر شهریاری و دکتر علیمحمدی شهیدان عرصه جهاد علمی ملت ایران هستند و توصیه‌ای که به جوانان و بویژه دانشجویان داریم این است که تلاش خستگی‌ناپذیری در جهت رشد علمی داشته باشند.

وی ادامه‌داد: از کنار یادمان شهیدان هویزه و شهدای دانشجو این پیام را اعلام می‌کنیم که همان‌طور که امام خمینی(ره) در دوران انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردند و جوانان امتحان غرور آفرینی را از خود نشان دادند، امروز هم اعتماد مقام معظم رهبری به فرزندان جوان خود و به ویژه فرزندان دانشجوی خود صحیح، به‌جا و اعتمادی موثر است.

حجت الاسلام شفیعی افزود: به فضل الهی جوانان امروز هم با تدین و رعایت مرزهای اسلامی و دینی و با تلاش خستگی‌ناپذیر، انقلاب اسلامی را به قله رفیع علم می‌رسانند.

وی تأکید کرد: امروز عرصه جهاد علمی است و باید سنگرهای علم و دانش و خاک‌ریزهای بلند علمی در تصرف فرزندان انقلاب اسلامی باشد./9461/د102/ص

ارسال نظرات