۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹

برنامه‌های دهه کرامت در خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، جزئیات برنامه های دهه کرامت در استان خوزستان تشریح کرد.
دهه کرامت
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح برنامه های دهه کرامت در استان خوزستان، اظهار داشت: برنامه دهه کرامت امسال با محتوای بیشتر و با کیفیت چشمگیری نسبت به سال گذشته در خوزستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی در خوزستان، ابراز داشت: روز گذشته مراسم افتتاحیه جشنواره شعر عربی رضوی در اهواز آغاز شد و این جشنواره یکی از ویژه برنامه های جشنواره بین المللی رضوی به شمار می آید. قالب اشعار این جشنواره وصف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به زبان عربی است که قریب به 233 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. بسیاری از استان های کشور و چند کشور عربی در این جشنواره شرکت کردند که 214 نفر از شرکت کنندگان این جشنواره از کشورهای عربی می باشند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به دیگر برنامه های دهه کرامت در خوزستان، بیان داشت: کاروان نمادین حضرت امام رضا (ع) از مرز شلمچه وارد خرمشهر می شود و در آستانه سبزقبا دزفول قرار خواهد گرفت. برگزاری جشن بزرگ و ویژه ولایت همراه با قرائت شعر و سخنرانی در قدمگاه حضرت امام رضا (ع) در شهرستان بهبهان برگزار می شود. 

وی با اشاره به برگزاری برنامه زیر سایه خورشید افزود: برنامه زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت با حضور چهار نفر از خدام امام رضا (ع) در اهواز برگزار می شود و در محل هایی مانند بیمارستان ها، اداره ها و سازمان ها حضور می یابند و در وصف امام رضا (ع) سخنرانی خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: از دیگر برنامه های این دهه جشن ویژه سلامت خانواده با پرتو مهدویت با حضور دکتر ملکی زاده است که برای بانوانی که در دستگاه های دولتی در حال فعالیت هستند برنامه های آموزشی و تربیتی ارایه می شود. برگزاری جشن های بزرگ میلاد امام رضا(ع) در 20 کانون فرهنگی و مساجد خوزستان از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان خوزستان است./9461/پ203/ص
ارسال نظرات