۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۴۰۱

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ارسال 1500 اثر به دبیرخانه جشنواره پایتخت پنجره‌ها، دفاع مقدس تلاشی برای ماندگاری ارزش‌ها، همکاری بسیج شوشتر در جمع‏آوری کمک های مردمی به سومالی و قدردانی امام جمعه هندیجان از عملکرد نیروی انتظامی، از عناوین چند خبر کوتاه از جنوب خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، صادق عوض‏زاده، فعال عرصه فرهنگی، در مراسم اختتامیه جشنواره پنجره‌ها در سینما بهمن اهواز، اظهار داشت: در جشنواره پایتخت پنجره‌ ها در سال جاری بیش از 1500 اثر از 1300 هنرمند دریافت شد.

وی با اشاره به رشد فزآینده آثار ارسالی به این جشنواره گفت: در سال جاری کیفیت آثار ارسالی بسیار افزایش یافته بود و از نظر کمی نیز رشد 22 درصد را شاهد بودیم.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به توزیع آثار ارسالی در هنرهای مختلف، اذعان داشت: از این آثار بیش از 960 اثر در بخش نمایشی،140 اثر در بخش داستان، 96 اثر در بخش عکس، 114 اثر در بخش شعر و 19 اثر در بخش نمایشنامه ارسال شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های حوزه هنری در بخش‌های مختلف هنری تصریح کرد: حوزه هنری از هنرمندان در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند و در این باره محدودیتی وجود ندارد.

عوض زاده، با تأکید بر این که باید از حوزه هنری در عرصه دفاع مقدس حمایت کرد، گفت: باید تلاش کرد تا در عرصه دفاع مقدس گام‌های تأثیرگذاری در استان برداشته شود تا اثری سودمند برای آیندگان باقی بماند.

این فعال عرصه فرهنگی، در پایان سخنان خود، با اشاره به تأسیس دبیرخانه اجرایی در جشنواره پایتخت پنجره‌ها خاطرنشان کرد: تشکیل دبیرخانه اجرایی سبب شد تا برنامه‏های جانبی زیادی در سطح استان برای این جشنواره برگزار شود و این مهم نیز موجب رونق بخشیدن به این جشنواره شد.

شهدا رمز ماندگاری ایران هستند

حمید قناعتی، مدیر کل سیاسی انتخابات خوزستان، در مراسم اختتامیه جشنواره پایتخت پنجره‌ها اظهار داشت: دفاع مقدس تنها جنگی است که در جهان همه ساله یاد بود آن را برگزار می‌کنند و این دفاع بسیار ارزشمند است؛ چرا که برای ارزش‌هایی انسانی و اسلامی انجام شد.

وی در ادامه، بیان داشت: در شرایط کنونی در کشور عراق و دیگر کشورها هیچ گاه یادی از کشته شدن جنگ‌ها نمی‌شود و حتی یاد بودی برای سرداران خود برگزار نمی‌کنند اما در ایران، مردم برای ماندگاری یاد و خاطره شهدا تلاش های شگرفی انجام می دهند؛ چرا که آنان رمز ماندگاری کشورشان در هشت سال جنگ تحمیلی بودند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری خوزستان، با اشاره به این که باید برای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس تلاش هنری کرد، اظهار داشت: هنرمندان کشور به ویژه خوزستانی ها باید برای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنند و از همه هنر و استعدادهای خود برای ماندگاری این ارزش‌ها بهره ببرند تا انشاء الله بتوانند این ارزش‌ها را به شایستگی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب منتقل کنند.

قناعتی، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی تلاش های زیادی برای بدست آوردن آبادان همچون خرمشهر داشت، اما مقاومت بی وقفه مردم در این شهر سبب ناکام ماندن دشمنان رسیدن به اهدافشان شد.

این مقام مسؤول، با بیان این که در هر شرایطی باید ولایت پذیر و ولایت مدار باشیم، تأکید کرد: ولایت پذیری در شعار نیست و باید این مهم را در عمل ثابت کنیم.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری خوزستان، در پایان سخنان خود، با اشاره به این که هنرمندان باید با دیدی ظریف به دفاع مقدس نگاه کند، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید نسبت به این مسأله مادران شهید و همسران جانبازان را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

همکاری بسیج شوشتر در جمع‏آوری کمک های مردمی به سیل زدگان سومالی

عبدالهادی حسین‌زاده، فرمانده سپاه ناحیه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جمع‏آوری کمک های مردمی به سیل زدگان سومالی، اظهار داشت: نیروهای بسیجی شهرستان شوشتر در 100 پایگاه مقاومت شهری و روستایی در جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه مردم برای کمک به مردم درمانده سومالی در سطح شهرستان شوشتر همکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری نیروهای بسیجی در سطح شهرستان شوشتر با دستگاه‌های حمایتی بیان داشت: نیروهای بسیجی کمک‌های نقدی و غیر نقدی را با کمک نیروهای کمیته امداد شهرستان شوشتر جمع آوری کرده و برای مردم این کشور ارسال کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه شوشتر خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه در هر شرایطی حاضر به کمک به مردم محروم کشور سومالی است.

حسین زاده در پایان، با اشاره به مشکلات مردم این کشور در شرایط کنونی گفت: باید به مردم این کشور کمک شود که مردم و نیروهای بسیجی برای این امر تلاش های زیادی کرده‌اند.

قدردانی امام جمعه هندیجان از عملکرد نیروی انتظامی در استان

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی ‌پور، در جمع مردم هندیجان، اظهار داشت: با وجود اینکه قاچاق در اسلام حرام است عده‌ای سود جو برای منافع شخصی خود سوخت را قاچاق کرده و منابع کشور را به غارت می‌برند.

وی افزود: قاچاق سوخت به معضل بزرگی برای کشور تبدیل شده که نیروی انتظامی باید با قاچاقچیان برخورد قاطعی کند.

بهبهانی‌پور با تبریک هفته نیروی انتظامی به مأموران خدمت گذار ناجا، اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و اقتدار این نیرو در مبارزه با قاچاق و جرایم مختلف به خوبی مشهود است.

امام جمعه هندیجان، تصریح کرد: ما شاهد افتخارات بسیار بزرگی در مبارزات نیروی انتظامی بوده و این نیرو با رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایستادگی و ایثار خود توانسته امنیت را در جامعه به وجود آورد که جای بسی تقدیر و تشکر را به همراه دارد./9465/پ202/س

ارسال نظرات