۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۴۵۰

مراسم تحلیف روحانیان کارآموز قضایی در قم برگزار شد

خبر گزاری رسا ـ چهل و نهمین دوره مراسم تحلیف روحانیان کارآموز قضایی با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، معاون اول رییس قوه قضاییه در مرکز آموزشی قضات برگزار شد.
مراسم تحليف قضات روحاني در قم



به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، معاون اول رییس قوه قضاییه در مراسم تحلیف روحانیان کارآموز قضایی که ظهر امروز در قم برگزار شد خطاب به قضات گفت: مردم در هنگام قضاوت انتظار دارند قضاوت شما همانند دادگری حضرت علی (ع) باشد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ویژگی‌های یک قاضی خوب خاطر نشان کرد: قاضی باید با تقوی و دارای کرامات روحی و اخلاقی در همه زمینه‌ها اعم از رفتار با همسر، همکار و مردم باشد، تحت تاثیر هیچ القائی نباشد و خودش تصمیم گیرنده باشد.

وی در بیان وظیفه خطیری که قضات در امر قضاوت دارند اظهار داشت: ما باید در امر قضاوت از ائمه اطهار(ع) مدد بجوییم تا ما را در حل پروندهای پیچیده در دادگاه‌ها یاری دهند تا از خط عبودیت خارج نشویم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مجید یزدی، مدیرکل آموزش روحانیان قوه قضاییه درباره دورهای کار آموزی قضایی روحانیان گفت: تاکنون 49 دوره برای آموزش قضایی روحانیان برگزار شده است که نخستین دوره آن در سال 1369 برگزار شد و تا امروز 1938 قاضی روحانی از این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

همچنین حجت الاسلام عبدالهی، مدیر کل کارگزینی قضات در این مراسم با اشاره به به عملکرد گارگزینی گفت: این بخش تلاش دارد تا مشکلات قضات از قبیل دوری راه، زبان و شرایط جغرافیایی در امر نقل و انتقالات آنان حل شود 

گفتنی است، در پایان این مراسم از اساتید و کارآموزان برتر این دوره با اهدای هدایایی تقدیر شد./929/پ203/ع

ارسال نظرات