۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۵۲۸
مدیر کل بانوان استانداری مازندران خبرداد؛

پاسخگویی آنلاین به شبهات دینی در پایگاه اینترنتی عفاف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایگاه اینترنتی عفاف کشور در استان از پاسخگویی آن لاین به شبهات دینی کاربران از سوی کارشناسان حوزوی خبر داد.
مرکز ملي پاسخگويي به سوالات ديني مدير کل بانوان و امور خانواده استانداري مازندران
خانم زهرا شرف الدین، مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران، امروز در بازدید از دومین نمایشگاه پوشش نور ونجابت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری دوره های آموزشی نقد فیلم‌های ایرانی در هالیوود ویژه خواهران مبلغ استان خبرداد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی با همکاری حوزه علمیه خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: برگزاری این دوره آموزشی زمینه آشنایی بهتر مبلغان دینی با برخی تولیدات غیر فرهنگی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران در ادامه سخنان خود به مهم ترین اقدامات صورت گرفته در کانون فرهنگی اجتماعی بانوان استان اشاره کرد و افزود: این کانون علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف بحث مشاوره های دینی، دوره‌های آموزشی درس‌هایی از قرآن، مترجمی زبان قرآن، زندگی از نگاه حضرت علی(ع) و نهج البلاغه، استفتائات و احکام شرعی ویژه بانوان، نقد فیلم و طب سنتی را در دستور کار خود قرار داده است.

شرف الدین همچنین از برگزاری چهارمین دوره آموزش طرح مودت در استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده به سوی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال مناسب بانوان از غرفه پاسخگویی به شبهات دینی در دومین نمایشگاه پوشش نور ونجابت استان، خاطرنشان کرد: این غرفه با همکاری دو حوزه علمیه حضرت نرجس زهرا(س) وظیفه پاسخگویی به سؤالات دینی بانوان علاقه مند را برعهده دارد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به راه‌اندازی پایگاه تخصصی عفاف در مازندران اشاره کرد و گفت: این پایگاه اینترنتی نخستین رسانه مجازی است که در سطح بین‌المللی در راستای عفاف تعریف شده است و اخبار حجاب و پوشش‌های اسلامی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

شرف الدین با اشاره به این که حجاب بخشی از عفاف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عفاف مهم‌ترین رکن انسانی است که برای عفیف و محجب‌بودن هر فردی باید این موضوع در فرایندی طولانی قبل از تولد نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که سایت عفاف دارای بخش‌های مختلف مشاوره‌ای دینی است، اظهار داشت: این سایت به موضوعاتی چون نشاط در روابط زناشویی، مذهبی، حقوقی، روانشناسی، بهداشت و دیگر مسائل مربوط به بانوان می‌پردازد.

شرف‌الدین، پاسخگویی به شبهات را بخشی از محتوای پایگاه اینترنتی عفاف دانست و گفت: اساتید برجسته حوزه علمیه در سایت عفاف پاسخگوی شبهات مراجعه کننده‌ها هستند.

وی از وجود بانک اطلاعات در سایت عفاف خبر داد و یادآور شد: این سایت برای نخستین بار در کشور اقدام به تدوین بانک‌های اطلاعاتی جامع در حوزه عفاف کرده است، بر این اساس ازهمه واجدان شرایط درهر بخش دعوت می‌شود تا نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اینترنتی جامع عفاف اقدام کنند.

شرف‌الدین، بانک اطلاعاتی را شامل کسب اطلاعات کامل از زنان متخصص و محجبه در سایت عنوان کرد و گفت: بانک اطلاعات آیات و روایات در حوزه عفاف، تاریخچه عفاف و حجاب، طرح‌های حوزه و حجاب و الگوهای پوشش اسلامی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخشی از سایت عفاف به اخبار در این حوزه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این سایت بسته‌های آموزشی، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در کشور و گالری عکس‌های مرتبط نیز معرفی شده‌اند./950/پ202/س
ارسال نظرات