۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۲۴۵
مدیر گروه رد شبهات وهابیت حج و زیارت کشور:

توحید معرفی شده از سوی وهابیت سبب بدبینی به جهان اسلام می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه رد شبهات وهابیت سازمان حج و زیارت کشور با بیان این که توحیدی که وهابیت معرفی می کند سبب بدبینی به جهان اسلام می شود، بیان داشت: مسلمانانی که به فرقه ضاله وهابیت روی می آورند سر انجام سکولار گرایش پیدا می کنند.
وهابيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، رحمت الله ضیایی، مدیر گروه رد شبهات وهابیت سازمان حج و زیارت کشور روز گذشته در نشست رد شبهات وهابیت که با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران گلستان در مدرسه علمیه الزهرا گرگان برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن وظیفه طلاب در شرایط امروز جهان اسلام، گفت: تبیین مکتب اهل بیت(ع) و دفاع و پاسداری از آن مهم ترین رسالت امروز طلاب حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه علما و فقهای دینی تاکنون در عرصه ترویج عقاید و باورهای دینی در جامعه اقدامات گسترده ای انجام داده اند، افزود: امروز در عرصه دفاع در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمنان اسلام باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

مدیر گروه رد شبهات وهابیت سازمان حج و زیارت کشور با بیان این که دشمنان اسلام تاکنون 12 هزار شبهه در مباحث مختلف بر ضد مبانی دینی مطرح کردند، خاطرنشان کرد: هدف امروز دشمنان تردید در باورهای دینی و اعتقادات مردم است.

وی با اشاره به این که امروزه کتاب های ضد شیعی گسترده ای با حمایت استکبار جهانی تدوین و چاپ می شود، بیان داشت: هدف اصلی دشمنان از انجام این گونه اقدامات مذبوح تضعیف اسلام ناب در سطح جامعه دینی است.

ضیایی با اشاره به این که کتب ضد شیعی بسیاری با حمایت دشمنان اسلام چاپ و حتی در اختیار حجاج قرار داده می شود، خاطرنشان کرد: در پاکستان شیعیان را در حال نماز می کشند و قائل هستند که شرک شیعیان از شرک جاهلیت بالاتر است.

مدیر گروه رد شبهات وهابیت سازمان حج و زیارت کشور با بیان این که توحیدی که وهابیت معرفی می کند سبب بدبینی به جهان اسلام می شود، بیان داشت: مسلمانانی که به فرقه ضاله وهابیت روی می آورند سر انجام سکولار گرایش پیدا می کنند.

شیخانی، مدیر گروه کلام پژوهشکده سازمان حج و زیارت کشور نیز در این نشست با بیان این که انسان به صورت فطری به دنبال سعادت و کمال است، گفت: خداوند در طول تاریخ 124 هزار پیامبر را برای هدایت انسان به سوی کمال فرستاده تا با دلدادگان به شیطان بجنگند و سرانجام پیامبر اکرم(ص) را فرستاد و از ان زمان تا کنون این جنگ ادامه داشته است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام برای تفرقه میان مسلمانان سه هزار فرقه ضاله را به وجود آوردند، افزود: منشأ همه این دشمنی ها انگلیس است.

مدیر گروه کلام پژوهشکده سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که دولت استعمارگر انگلیس در غرب جهان اسلام فرقه ضاله و گمراه وهابیت را به وجود آورد، ادامه داد: این کشور در ایران نیز فرقه ضاله بهائیت را به وجود آورد و مؤسس آن علی محمد باب را حمایت کرد که به سرانجام نرسید و این فتنه از سوی علمای بزرگ زمان خاموش شد.

شیخانی با اشاره به این که انگلیسی ها سومین فرقه ضاله جهان را در هند قدیم به وجود آوردند، گفت: آنها در آنجا شخصی به نام غلام احمد قادیانی را به وجود آوردند که ادعای سیادت هم داشت و به طور رسمی کارمند دولت انگلستان بوده و این کشور استعمار گر به صورت جدی از او حمایت می کرد، اما در آن کشور زیاد موفق نشد چرا که علما با او مناظره کردند و فتنه در انجا و در ایران خوابید.

وی با بیان این که شعار وهابیت بر ضد مسلمانان است، خاطرنشان کرد: همه فتواهایی که سران این فرقه ضاله مطرح می کنند بر ضد مسلمانان است.

شیخانی، شبهات مطرح شده از سوی وهابیت را در چهار محور بدعت، شرک، حرام و غلو دانست و تصریح کرد: این فرقه ضاله با شعائر و برگزاری ان مخالفت می کنند و قائل به ترور و حذف هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات