۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۵۴۹
آیت الله شبستری:

‌سازمان بازرسی در عرصه پیشگیری از مفاسد نیز فعال باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: وظیفه سازمان بازرسی رصد فساد در جامعه و دستگاه های اجرایی با رعایت صداقت است تا مبادا اخلالی در امنیت کشور به وجود آید.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح امروز در دیدار رئیس منطقه پنج بازرسی و مدیرکل بازرسی آذربایجان شرقی با تاکید بر دقت و صداقت در رفتار بازرسان اظهار داشت: سازمان بازرسی مصداق فرمایش امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر است که فرمودند؛ ای مالک ناظران و بازرسان و چشم هایی را از بین اهل صداقت و وفا در بین مردم قرار بده.

وی با تاکید بر این‌که سازمان بازرسی باید هم در زمینه پیشگیری از مفاسد و هم در کشف و برخورد متناسب با موضوع، اقدام کند، خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان بازرسی رصد فساد در جامعه و دستگاه های اجرایی با رعایت صداقت است تا مبادا اخلالی در امنیت کشور به وجود آید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عیب نمایی و عیب جوبی یا یکدیگر تفاوت دارند، افزود: عیب نمایی مقدمه ای برای عیب زدایی است و در اسلام مطلوب است که المومن مرات المومن ناظر به این امر است و امر به معروف و نهی از منکر ناظر بر این جهت است که انسان باید عیوب دیگران را به عنوان نصح و خیرخواهی تذکر بدهد و تلاش کند تا برطرف شوند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: عیب جویی این است که فرد یا ارگانی در صدد این باشد که عیوب مردم را افشا کند و بدست آورد و در مواقع ضرورت افشا کند و موجب تخریب آن فرد یا دستگاه شود، به ویژه اگر افشای اسرار خصوصی مردم باشد، از این رو مومن باید ستار العیوب که از صفات الهی است؛ بوده اما این مساله استثنایی دارد؛ اگر پاره ای عیوب و نقص ها و اشکالات منجر به اختلال در نظام و امنیت اعم از امنیت جانی و مالی، اقتصادی، سیاسی و نظامی شود، دیگر قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: بازرس باید اهل صداقت بوده و وفاداری خود را به ملت و نظام اسلامی ثابت کند تا مبادا حیثیت و آبروی افراد به ناحق لطمه ببیند، چرا که آبروی افراد به مانند خانه کعبه حرمت دارد و تا آنجایی که امکان دارد از اظهار و افشا باید جلوگیری شود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه حساس سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بازرسی تشکیلاتی است که در قانون اساسی آمده و زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند و وظیفه‌اش شناسایی و مقابله با تخلفاتی احتمالی است.

همچنین غفاری رییس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این مجموعه اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری شش شهرستان زیر پوشش قرار گرفته و اکیپ های بازرسی در آنها مستقر شده اند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی سازمان، مبارزه با فساد در تمام مظاهر و نمودهای آن به ویژه فساد اقتصادی است و نتیجه این فعالیت ها باید ایجاد اصلاحات بنیادین در ساختارها‌، روش‌ها و رفتارها باشد./935/پ201/س
ارسال نظرات