۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۵۶۵۲
رییس چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی:

نقش انقلاب اسلامی در حوادث منطقه و جهان بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ رییس چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) با بیان این‌که نقش بی‌بدیل انقلاب را نباید در حوادث جهان نادیده گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز خیزش بیداری اسلامی در دوران معاصر است.
لوگوي بيداري اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی امیدی، رییس چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رخداد بیداری اسلامی در منطقه و جریان وال استریت گفت: نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی را در حوادث جهان نباید نادیده گرفت.

وی با بیان این‌که جریان اسلام‌گرا به واسطه قرار گرفتن در برابر جریان سکولار با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبرو بوده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران چالشی را به عنوان سیل عظیم تهاجم سکولاریستی غرب و شرق پشت سر گذاشت که هر انقلاب دیگر در مواجهه با آن ناکام می‌ماند و از هم می‌پاشید.

حجت‌الاسلام امیدی تصریح کرد: این انقلاب به عنوان نقطه آغاز خیزش بیداری اسلامی در دوران معاصر، شروع دوره جدیدی از ظهور مجدد اسلام را نوید داده و با توجه به فشارهای شدید نظام بین‌الملل و سایر دولت‌های مستبد منطقه، اما در سطوح جهانی و منطقه‌ای تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: بشریت موج جدیدی را برای حیات فردی و اجتماعی خود دنبال می‌کند و امروز به برکت مقاومت ملت ایران و رهبری‌های داهیانه حضرت امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب، فضا برای بیداری اسلامی در عرصه جهان اسلام فراهم شده است.

رییس چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران زمینه توجه به اسلام و اسلام‌گرایی را در سرتاسر جهان ایجاد کرده است، افزود: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و پیدایش جنبش وال استریت در آمریکا و استمرار آن در کشورهای اروپایی نوید بخش یک فضای جدید در اداره جهان است.

حجت‌الاسلام امیدی ادامه داد: شیوه آمریکا که در صدد ایجاد نظم نوین و جدیدی بود با شکست مواجه شد و اسراییل، امروز در شرایط سختی به سر می‌برد؛ چراکه خود را در محاصره کشورهای اسلامی و جنبش‌هایی می‌بیند که تاکنون چنین فضایی برای او نامفهوم بوده است.

وی گفت: پس از سقوط دیکتاتور مصر، عرصه جدیدی پیش‌روی مسلمانان این کشور قرار گرفت؛ جنبش‌های اسلامی وارد صحنه‌های اجتماعی و سیاسی شدند و با پیروزی اسلام‌گرایان در تونس و مرگ دیکتاتور لیبی، فضای جدیدی برای مسلمانان این دو کشور ایجاد شد. /920/پ203/ص

ارسال نظرات