۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۷۳۰

سومین طرح مطالعاتی بینش مطهر در اهواز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سومین طرح مطالعاتی بینش مطهر در دانشگاه اهواز آغاز به کار کرد.
طرح بينش مطهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام رضا حیدری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نفت اهواز، در جمع دانشجویان شرکت کننده در سومین طرح مطالعاتی بینش مطهر در دانشگاه پیام نور اهواز، بیان داشت: تمام ارزش انسان به اندیشه و تفکر است.

این کارشناس صدا و سیما با اشاره به تاریخ شکوفایی علمی جامعه اسلامی، تصریح کرد: زمانی که رکود و جاهلیت در میان مسیحیان رایج بود، ساعت عقربه ای، تصاویر صور فلکی و اشکال هندسی در جمع دانشمندان مسلمان رونق گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که تا 600 سال پیش دانشمندان غربی اگر کتابی را برای چاپ داشته اند باید به اندلس که مرکز مسلمانان در غرب است بیاورند تا آن اثر مورد استقبال بگیرد، افزود: متأسفانه در حال حاضر امر برعکس شده و کسی که می خواهد دانشمند بودن خود را ثابت کند باید علوم غربی را بخواند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نفت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آثار شهید مطهری به ویژه کتاب آزادی معنوی پرداخت.

گفتنی است، طرح مطالعاتی بینش مطهر در چهار سطح که هر سطح یک ترم تحصیلی است با استفاده از آثار شهید مطهری در دانشگاه های کشور در حال اجرا می باشد./9463/پ203/س
ارسال نظرات