۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲
مدیر استانی حوزه علمیه زنجان:

تداوم حرکت‌های حماسی مردم ایران روح تازه‌ای را در بیداری‌‌ جهانی می‌دمد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان گفت: روند مبارزه حق علیه باطل همواره در کشاکش اعصار و قرون در جوامع مختلف وجود داشته و استکبار به معنای عمیق کلمه همواره در برابر حق ایستاده است.
مراسم راهپيمايي روز 13 آبان راهپيمايي
حجت‌الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: صیانت از انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه دینی و ملی، حرکت انقلابی ملت ایران را می‌طلبد که حضور حماسی در راهپیمایی 13 آبان مصداق این رسالت خطیر است.

وی با بیان این‌که دفاع از ولایت فقیه تنها در سایه حضور گسترده در عرصه‌های دفاع از انقلاب نشان داده می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در شرایط حساس کنونی حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان خط بطلانی بر توهمات منفاقان و استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل غاصب خواهد بود.

حجت‌الاسلام بیات حمایت از انقلاب اسلامی را حمایت از آرمان‌ها و افکار بلند امام در راستای مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در سایه حضور مردم در عرصه‌های مختلف اقتدار یافته و اقتدار خود را مرهون مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه زنجان با بیان این‌که چشم امید مردم انقلابی منطقه به انقلاب اسلامی دوخته شده است، گفت: حرکت‌ حماسی و دشمن‌شکن مردم ایران در شرایط کنونی امید تازه‌ای در کالبد انقلاب‌‌های منطقه می‌دمد.

حجت ‌الاسلام بیات افزود: امسال در حالی مراسم 13 آبان برگزار می‌شود که موج بیداری اسلامی و استکبار ستیزی جهان را فرا گرفته و الهام گرفتن از این حرکت‌های مردمی و اسلامی در جهان سرمایه‌داری و فریادهای ضد سرمایه‌داری در کشورهای آمریکایی و اروپایی اهمیت 13 آبان را مضاعف کرده است.

وی با بیان این‌که 13 آبان نماد استکبار ستیزی امت اسلامی است، ادامه داد: روند مبارزه حق علیه باطل همواره در کشاکش اعصار و قرون در جوامع مختلف وجود داشته و استکبار به معنای عمیق کلمه همواره در برابر حق ایستاده است.

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با اشاره به سه رویداد مهم 13 آبان‌ تصریح کرد: همه این رویدادها در نوع خود بی‌نظیر بوده و با اهداف بزرگ و تاثیر‌گذار، جامعه آن روز را به مبارزه با استکبار برانگیخته است به گونه‌ای که مبارزات تاریخی امام راحل علیه استبداد و استکبار با تبعید وی همراه بوده تا فرمان امام به گوش مردم نرسد.

وی نقطه عطف مبارزات مردم علیه رژیم را 13 آبان سال 58 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اعلام کرد و افزود: در این روز دانشجویان پیرو خط امام با همه درایت و هوشیاری خود با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عملا از نفوذ آمریکا در کشور را قطع کرده و موجب پیروزی انقلاب در انقلابی دوم از نظر امام خمینی‌(ره) می‌شود.

حجت الاسلام بیات با بیان این‌که هیمنه استکبار جهانی در 13 آبان سال 58 توسط شکسته شد، گفت: همه برنامه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی در راستای براندازی انقلاب اسلامی طرح ریزی می شود، تقویت رژیم غاصب فلسطین و ایجاد خاورمیانه جدید برای محدود کردن نظام و انقلاب بوده در حالی‌که اراده خداوند متعال بر پیروزی حق علیه باطل و خنثی شدن توطئه‌های استکبار یکی پس از دیگری است.

وی با تاید بر اینکه خاورمیانه جدید بر خلاف برنامه‌های دشمنان اسلام شکل می‌گیرد افزود: نهضت اسلامی در اقصی نقاط جهان، نشان از تأثیرپذیری این حرکت‌ها از اهداف آرمانی انقلاب اسلامی است./935/ت302/س
ارسال نظرات