۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۲۳۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیان پیشگامان حضور در جبهه‌های جنگ بودند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، روحانیت را پیشگامان حضور در جبهه های جنگ معرفی کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس باید بیشتر در جامعه اسلامی تبیین شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست تخصصی کنگره شهدای روحانی و شهید میرزا کوچک جنگلی استان در رشت، خواستار تدوین و انتشار کتابی در خصوص زندگینامه و مبارزات سیاسی میرزا کوچک خان و 140 شهید روحانی گیلان شد.

وی با تأکید بر تشکیل یک کارگروه تخصصی به منظور تدوین زندگی‌نامه این افراد، افزود: باید در جهت کیفیت بخشی این کار از پژوهشگران حوزه و دانشگاه کمک گرفته شود.

امام جمعه رشت، تجلیل از شهدا را ادامه آرمان های آنها دانست و با بیان این که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سبب زنده ماندن ارزش های انقلاب اسلامی خواهد شد، ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا تنها یکی از راه های تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که طلاب و روحانیان با حضور همه جانبه خود در جبهه های حق علیه باطل حماسه ای دیگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی آفریدند، گفت: روحانیت پشگام انقلاب بود و امروز نیز همه دنیا به نقش روحانیت در نظام اسلامی کاملاً اعتقاد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که روحانیت افزون بر تشویق مردم به ویژه نسل جوان برای حضور در جبهه ها خود نیز در نبرد با دشمن همراه رزمندگان اسلام بود، افزود: بسیاری از بزرگان این کشور خون خود را در راه اعتلای نظام اسلامی نثار کردند.

وی، روحانیت را پیشگامان حضور در جبهه های جنگ معرفی کرد و با بیان این که نقش روحانیت در دفاع مقدس باید بیشتر در جامعه اسلامی تبیین شود، تصریح کرد: متأسفانه آن گونه که باید نقش آفرینی روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی در جامعه دینی تبیین نشده است.

امام جمعه رشت، تجلیل و تکریم از نقش روحانیت، توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب علیه این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی را خنثی می کند، ادامه داد: روحانیت در سه دهه اخیر همواره در نوک پیکان حمله های دشمنان نظام قرار داشته است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تدوین زندگی‌نامه شهدای روحانی براساس حقیقت و بدور از خلاف واقع جهت استفاده عموم جامعه‌ گفت: میرزا کوچک که در رأس شهدای روحانی استان قرار دارد فاقد یک زندگینامه جامع است و این مسأله باید از سوی متولیان دینی و فرهنگی استان دنبال شود.

وی در ادمه ضمن انتقاد از کتاب های نوشته شده در مورد گیلان، میرزا و شخیت های مذهبی صاحب نام به دلیل فقدان منابع موثق و مغلوط که تاریخ ها را به فاصله چند قرن یکی می دانند و جایگاه علمی شخصیت ها را رعایت نکرده اند، گفت: میرزا کوچک خان یک طلبه جوان تحصیل کرده حوزه علمیه است که هرچند به مرحله اجتهاد نرسیده اما در راه دفاع از حریم اسلام در آن روزگاران تاریخ قیام کرده و جانش را در این راه گذاشت و نوری بود در تاریکی درخشید./950/پ202/س
ارسال نظرات