۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۸۸۲
همزمان با عید سعید غدیر؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیر 21 نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین به لباس زهد و تقوی ملبس شدند.
عمامه گذاري طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با عید سعید غدیر 21 نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین به لباس زهد و تقوی ملبس شدند.

حجت‌الاسلام علی عباسی، استاد حوزه در این مراسم با اشاره به این که لباس روحانیت شأن و قداستی دارد که همه باید از این لباس و جایگاه معنوی آن صیانت کنیم، گفت: حوزه‌‌‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع، مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحراف‌ها و کج‌روی‌‌ها بود‌ه‌اند.

وی با بیان این که لباس روحانیت یادآور حرکت توحیدی و بندگی انبیای الهی و ائمه اطهار‌(ع) است، گفت: لباس روحانیت لباس تبلیغ حقایق زندگی است و یادآور ایثار و فداکاری کردن برای هدایت بندگان خدا است.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که لباس روحانیت مظهر گذشتن از دنیا و رفتن به سوی آخرت است، ادامه داد: این لباس جامه جهاد و مبارزه در راه آزادی مستضعفان عالم و نابودی مستکبران است.

ححت الاسلام عباسی با بیان این که لباس روحانیت در جامعه یادآور همه خوبی‌ها و کرامت‌های انسانی است، کسانی که جامه مقدس روحانیت را می‌پوشند همیشه در صف مقدم جهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: وقتی به صورت رسمی یک طلبه به عنوان روحانی معرفی می‌شود مورد عنایت ویژه خداوند سبحان قرار می‌گیرد و دعای امام زمان‌(عج) شامل حال او می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت عید سعید غدیر ادامه داد: مسأله امامت و ولایت یک موضوع کاملا قرآنی و الهی است که پیامبر اکرم‌(ص) به دستور خدای متعال در روز غدیر به تبلیغ آن ماموریت یافت و حضرت علی‌(ع) را به جانشینی خود برگزید.

این استاد حوزه به واقعه غدیر و این روز مهم اشاره کرد و افزود: در آن روز مهم خیلی از افراد خواستند ببینند که پیامبر اکرم (ص) چه کسی است و همگان دیدند که رسول گرامی، فردی را به عنوان ولی و امام مسلمین برگزید که بارها حضرت علی‌(ع) در موارد خیلی سخت پیامبر گرامی را با تمام وجود یاری نموده است.

گفتنی است، در این مراسم 21 نفر از طلاب حوزه های علمیه استان قزوین به لباس روحانیت ملبس و معمم شدند./950/پ202/س
ارسال نظرات