۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

وحدت و همدلی رمز تداوم پیروزی های امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وحدت و همدلی را رمز تداوم پیروزی های امت اسلام دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام همه توان خود را برای نابودی کامل اسلام ناب به کار گرفته اند مسلمانان باید تنها در جهت وحدت امت اسلامی گام بردارند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، امروز در جمع تعدادی از روحانیان شیعه و سنی استان، وحدت و همدلی را رمز تداوم پیروزی های امت اسلام دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام همه توان خود را برای نابودی کامل اسلام ناب به کار گرفته اند مسلمانان باید تنها در جهت وحدت امت اسلامی گام بردارند.

وی، بیداری اسلامی در خاورمیانه را نویدبخش تشکیل حکومت واحد اسلامی در منطقه دانست و افزود: امروز ملت های آزادی خواه منطقه به دنبال احقاق حقوق از دست رفته خود هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که شیعیان و اهل تسنن دشمنان واحدی دارند و به همین علت باید با اتحاد و یکرنگی مدافع و پشتیبان هم باشند، ادامه داد: امروز به علت عمیق تر شدن دسیسه های دشمنان اسلام، هوشیاری علمای شیعه و سنی می تواند سد توطئه های تفرقه انگیز دشمنان باشد.

حجت الاسلام یاری با تاکید بر وحدت شیعه و سنی حول محور نقاط مشترک دینی و اعتقادی، اسلام را دین دوستی، محبت و حرمت خواند و اظهار اشت: در دین مبین اسلام، افراط و تفریط جایگاهی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برداشت غلط و افراطی وهابیون از دین اسلام گفت: فرقه وهابیت از دین و ماهیت آن برداشت بدی دارد و این فرقه منحرف در طول دو قرن اخیر آسیب های جدی به جامعه مسلمانان وارد کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وهابیت را مایه ننگ جهان اسلام معرفی کرد و با بیان این که این فرقه منحرف تنها به دنبال پیاده کردن اهداف شوم دشمنان است، ادامه داد: عملکرد سراسر غلط فرقه وهابیت سبب ایجاد برخی تفکر در خصوص اسلام ناب شده است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که دشمنان اسلام تلاش دارند با تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی اهداف شوم خود را در منطقه پیاده کنند، افزود: مسلمانان با وحدت و برادری می توانند مانع از توطئه افکنی دشمنان در خاورمیانه شوند.

وی با اشاره به نظام سلطه هیچ گاه به دنبال پیشرفت و تعالی نظام اسلامی بوده و نیست، ادامه داد:  نباید به قدرت های سلطه جو و حریص اجازه داده شود تا به وحدت امت اسلامی خدشه وارد کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در جهت حفظ وحدت به منظور تقویت نظام اسلامی گام بردارند، گفت: ارزش های اسلامی باید فارغ از هر گونه اختلاف حفظ شود./950/پ202/س
ارسال نظرات