۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۳۳۴
نماینده ولی فقیه در گیلان:

بسیج تجلی‌دهنده هویت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، بسیج را تجلی‌دادن هویت انسانی دانست و گفت: وقتی حزب الله لبنان به هویت دینی و اسلامی خود می‌رسد، در برابر دشمنان خود مثل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، شب گذشته در دیدار جمعی از نخبگان بسیجی استان با بیان این که دین با علم و پیشرفت آن منافات ندارد، گفت: امروز دانشمندان و بزرگان علمی کشورهم دیندار و هم صاحب علم و کمالات هستند.

وی با اشاره به این که انسان به طور فطری خداخواه است و روح خدا شناسی یکی از مسائل قطعی هر انسانی به شمار می رود که معمولاً این حالت در وقت اضطرار و گرفتاری جلوه می‌کند.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه در روزگاران پیشرفت علم، صنعت و علوم ظاهری این فطرت‌ها رو به فراموشی است و در نتیجه شخصیت و هویت‌ انسان به فراموش سپرده می‌شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با هدایت نهضت عظیم اسلامی شرایط را در ایران ومنطقه دگرگون کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، انقلاب اسلامی را نعمتی برای بشریت دانست و با بیان این که امروز آثار این انقلاب عظیم در کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی مشاهده می شود، تصریح کرد: شعار نه شرقی ونه غربی که روزی عده ای تحقق آن را غیر ممکن می دانستند، امروز در بسیاری از نقاط جهان در حال تحقق است و این مسأله به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی با یادی از شهید حسن تهرانی مقدم بعنوان بسیجی بی‌توقع و عالم و دانشمند که آثار خدمتش را یکی پس از دیگری در حال آشکار شدن است، گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف علمی دارای پیشرفت‌هایی بوده و این پیشرفت هر روز متعالی می‌شود و جبهه‌های جهل را در نوردیدند و دنیا را به حیرت واداشتند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هفته بسیج فرصت مناسبی برای معرفی توانایی‌ و استعدادهای این نیروی مردمی است، خاطرنشان کرد: متولیان این عرصه باید تلاش کنند تا جامعه به ویژه نسل جوان را با خدمات ارزنده بسیج در سه دهه اخیر بیشتر آشنا کنند.

وی با بیان این که اسلام بزرگ‌ترین و دانشمندان را در دامن خود تربیت کرده است، تصریح کرد: عده ای در گذشته درپی ناکارآمد جلوه دادن دین در امور مدیریتی بودند، اما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور اثر گذار دراین بخش به الگویی برای دیکر کشورهای جهان تبدیل شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که دنیای بشریت با عالی نکردن شخصیت انسان‌ها و قلب شخصیت انسان، فطرت انسانی‌شان را به فراموشی داد، ادامه داد: متأسفانه شرایط امروز جهان به گونه ای شده است که عده ای برهنه عکس می‌گیرند و یا با سگ ازدواج می‌کنند ولی انقلاب اسلامی ما مردم را بر هویتشان بازگرداند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، بسیج را تجلی دادن هویت انسانی دانست و با بیان این که وقتی حزب الله لبنان به هویت دینی و اسلامی خود می‌رسد در برابر دشمنان خود مثل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند، ادامه داد: این از کرامت ها و توانایی‌های بسیج بعنوان شجره طیبه است که از نعمت های انقلاب اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات