۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۴۲۶
آیت الله شبستری:

دشمنان به دنبال انحراف در مجالس ماه محرم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از عملکرد برخی مداحان و شعرای مذهبی در مجالس عزاداری گفت: دشمنان تشیع درصدد انحراف در شور عزاداران حسینی هستند.
همايش هيئت هاي مذهبي تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش هیأت‌های حسینی تبریز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم که در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی بایستی از فرصت ماه محرم و صفر در جهت ترویج اهداف نهضت حسینی و فرائض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر این‌که عزاداری‌ها و مجالس ایام محرم بایستی در شأن ائمه هدی برگزار شود، خاطر‌نشان کرد: عزاداری امام حسین‌(ع)از والاترین عبادت‌ها است و با معرفتی خاص همراه است؛ از این رو برنامه‌هایی که در شأن ایشان نیست نباید مورد توجه متولیان امور قرار گیرد.

آیت الله شبستری همچنین با بیان این‌که هیأت‌های حسینی باید پیشدم در اقامه نماز ظهر روز عاشورا باشند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ از این رو شایسته نیست که عزاداران حسینی نسبت به فریضه نماز اول وقت بی‌توجه باشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امام حسین‌(ع) برای احیای اسلام، عظمت قرآن و سربلندی دین رسول الله و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: مداحان و شعرا نیز باید در مطالب خود این مفاهیم ارزشمند را برای عموم تبیین کنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مداحان و شعرای مذهبی در مجالس عزاداری افزود: قرائت اشعاری ذلت بار در شأن ائمه اطهار نیست، بایستی همواره در کنار ذکر مصیبت، از عزت، آزادگی و بزرگی ائمه هدی سخن گفته شود.

آیت الله شبستری انحراف در مجالس مذهبی را یکی از توطئه‌های شوم دشمنان در سال‌های اخیر دانست و گفت: باید مراقب باشیم عزاداری امام حسین‌(ع) دچار آفت نشود چرا که دشمنان تشیع درصدد هستند با با انحراف‌کشیدن شور عزاداران حسینی، تشیع را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

عضو خبرگان رهبری ولایت‌مداری را از مهم‌ترین عبرت‌های عاشورایی دانست و تصریح کرد: واقعه روز عاشورا سرشار از درس‌های عبرت‌آموز و عقلایی است که اگر به اهمیت و حقیقت آن پی ببریم می‌توانیم بسیاری از راه‌ها و شیوه‌ها را اصلاح کرده و سعادت بشر را نشان دهیم.

همچنین صمد قلی زاده، رییس شورای هیأت‌های مذهبی تبریز در سخنانی به تشریح عملکرد این شورا در سال گذشته پرداخت.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات