۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۵۳۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بقای دین به اطاعت از ولایت و رهبری دینی وابسته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز بقاء دین به اطاعت از رهبری دینی وابسته است و اگر این محور را از دست دهیم، دشمن به آسانی برما مسلط می شود.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ترابی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شب گذشته در مراسم روز خانواده در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، تحصیل در حوزه را ادامه دادن راه انبیا و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: تفاوت ما با اهل سنت در این است که آنان معتقدند پس از پیامبر(ص)، هدایت تمام شده وبشر به خود وانهاده شده اما شیعه معتقد است خط رسالت پس از پیامبر(ص) توسط ائمه معصومین(ع) و در دوران غیبت، از سوی فقها ادامه یافته و مردم بی سرپرست رها نشده اند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، برترین کمال برای انسان را فقاهت و شناخت عمیق دین در کنار صبر و بردباری برشمرد و اظهار داشت: این همراهی به این دلیل است که وقتی انسان آگاه می شود، مسوولیتش سنگین تر شده و در مواجهه با سختی هایی که در مسیر انجام وظایفش وجود دارد، صبور باشد.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) بیشترین محبت و دغدغه را برای هدایت خلق داشتند و بی توجهی مردم نسبت به هدایت، غم بزرگی را برای آنان ایجاد می کرد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به آیه «من احی ... فقد احی الناس جمیعا» ابراز داشت: مراد از حیات در این آیه، حیات جسمانی و فکری و معنوی است؛ خداوند برای جسم بشر، علم و تجارب بشری را کافی دانسته اما برای حیات معنوی او، خودش کتاب و برنامه فرستاده و انبیا را برای راهبری بشر تعیین کرده است که نشان از اهمیت حیات معنوی دارد.

تحکیم بنیان خانواده مهم‌ترین ضرورت تربیت بانوان کارشناس دینی است

رییس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، با اشاره به فعالیت 130 شبکه ماهواره ای علیه ایران، ادامه داد: هدف اصلی این شبکه ها رواج فساد نه تنها میان جوانان و افراد مجرد که حتی میان خانواده ها و همسران است که در صورت استمرار القای این مسائل، به تدریج، ارزش ها در خانواده و جامعه از بین رفته و ناهنجاری ها عادی می شود.

وی، آگاه سازی مردم نسبت به این‌گونه خطرات را رسالت علما و روحانیان دانست وگفت: امروز دیگر تنها مردان عالم به تنهایی نمی توانند در این عرصه نقش ایفا کنند؛ صدسال گذشته به اندازه امروز نیازمند حضور بانوان در عرصه های تفقه دینی نبودیم چرا که در همه خانواده ها اعم از مذهبی و غیرمذهبی، ارتباط بانوان با جامعه بسیار محدود بود.

حجت الاسلام ترابی افزود: امروز که حضور بانوان در برخی عرصه‌ها حتی بیش از مردان است، نیازمند حضور بانوان فقیه جهت رفع مسائل زنان و خانواده هستیم تا رسالت انبیا را در حفظ دین و اخلاق ایفا کنند که گسترش حوزه‌های علمیه بانوان با این هدف ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نخستین شرط گام نهادن در مسیر حوزه را، تقوا و اخلاص دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص یعنی همت طلبه، حمایت از دین ویاری امام زمان(عج) باشد، داشتن انگیزه مادی در یک مسیر معنوی، بیش از سایر موقعیت ها، فرد را دچار خسران می کند.

برخی فیلم وسریال ها خاکریزهای جنگ نرم را بر باد می دهد

وی خطاب به مسؤولان حوزه یاداور شد: متاسفانه از برخی عرصه های ضروری در حوزه با اینکه بسیار مهم و اثرگذار هستند غافل هستیم؛ امروز پای منبر یا سخنرانی تلویزیونی یک عالم نهایتا چند صد نفر حضور می یابند اما هنگام پخش یک فیلم یا سریال چند میلیون مخاطب پای تلویزیون می نشیند که اغلب، این سریال ها تمام خاکریز‌ها را که علما در مقابل تهاجم غرب درست کرده‌اند، بر باد می دهد.

حوزه علمیه اندیشه دینی را در قالب های روز و برای مخاطب میلیونی ارائه دهد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با طرح این سوال که حوزه برای پر کردن این خلأها چه کرده است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم دانشکده هنری که دانشجویانش بر اساس مبانی غربی آموزش می بینند، این خلأ را جبران کنند و تولید اندیشه دینی داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم عرضه به روز محتوای دینی به جامعه تصریح کرد: اندیشه و تفکر دینی در حوزه است با این وجود در حوزه حتی برای تقویت قلم ونویسندگی که ساده ترین روش هنری است کاری انجام نشده است.

بهترین محتواها و مطالب دینی در بنیاد پژوهش های اسلامی وجود دارد اما حوزویان توانمندی که بتوانند این ها را در قالب هایی همچون داستان، سناریو، رمان، شعر و ...عرضه و مخاطب چند میلیونی را جلب کنند، وجود ندارد./930/پ202/س
ارسال نظرات