۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۵۹۹
امام جمعه اردبیل:

‌وضعیت عراق نشانه حقوق بشر به سبک آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به ادعای حقوق بشر غرب و آمریکا گفت: بر اساس آمارهای مستند، دولت آمریکا 300 دانشمند هسته ای برجسته در عراق را ترور کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: دولت آمریکا و متحدان غربی‌اش در حالی ادعای حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را دارند که خود بزرگ‌ترین شبکه تروریسم دولتی را مدیریت می کنند.

وی با بیان این‌که دولت آمریکا 300 دانشمند هسته ای و 350 پزشک را طی دوران اشغال عراق ترور کرده اند، گفت: بر اساس آمارهای مستند موجود که از سوی یک مرکز تحقیقاتی در انگلستان، منتشر شده، نیروهای نظامی آمریکا تاکنون یک میلیون و 220 هزار نفر از مردم این کشور را کشته اند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: علاوه بر این تعداد کشته، مرگ و میرهایی نیز بوده که بر اثر کمبود غذا و دارو ناشی از جنگ و اشغال نظامی این کشور جان خود را از دست داده اند، حال افکار عمومی باید قضاوت کند که بزرگ‌ترین تروریسم جهان کیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی شعار حقوق بشر آمریکایی به معنای تأمین منافع نظام سلطه و استکباری غرب است، گفت: بلایا و فجایعی که طی سالیان اشغال عراق و افغانستان به وقوع پیوسته، همه آثار و نشانه‌های حقوق بشر به سبک آمریکایی است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بهره‌مندی از فناوری صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران و دیگر ملت‌های آزاده دانست و ادامه داد اگر غرب نگران فعالیت‌های هسته ای ایران است، ابتدا بایستی کلاهک‌های هسته ای خود، آمریکا و رژیم صهیونیستی را معدوم کند و فعالیت های نظامی هسته ای را متوقف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) قیام کرد، نه به خاطر از بین بردن شخص یزید بود، بلکه بزرگ‌ترین پیام عزای حسین(ع) این است که با تفکر شیطانی ابوسفیانی، آل‌یزید، آل مروان و تمام نامحرمان دین و ایمان مبارزه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی پیام عاشورا را ایستادگی در برابر آمریکا به عنوان یزید و جلاد زمان دانست و افزود: دولت‌های مستکبر جهان با استفاده ابزاری از سازمان ملل به دنبال مطامع شوم خود هستند، در این سازمان چند کفن‌دزد جمع شده‌اند که قبر انسان‌های بی گناه را بین خود تقسیم می‌کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات