۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۰۹۲
آیت الله طبرسی:

انگلیس معلم فتنه و استعمار در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران به حرکت دانشجویان کشورمان بر ضد سیاست های دولت انگلیس اشاره کرد و گفت: این حرکت خودجوش نشان دهنده اوج خشم و عصبانیت دانشجویان از عملکرد خصمانه دولت انگلیس بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به حرکت دانشجویان کشورمان بر ضد سیاست های دولت انگلیس اشاره کرد و گفت: این حرکت خودجوش نشان دهنده اوج خشم و عصبانیت دانشجویان از عملکرد خصمانه دولت انگلیس بود.

وی همچنین به مصوبه دولت در کاهش رابطه با انگلیس اشاره کرد و با بیان این که این حرکت نمایندگان مردم بسیار پسندیده بود، خاطرنشان کرد: عملکرد دولت انگلیس از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ویژه در حوادث پس از انتخابات خصمانه بودن آن را نشان می دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مصوبه مجلس در کاهش رابطه با انگلیس را یادآور حرکت ضد استعماری آیت الله شهید مدرس دانست و ادامه داد: شهید مدرس نیز در راه مقابله با استعمار به شهادت رسید.

وی با بیان این که انگلیس معلم فتنه و استعمار در دنیا است، ادامه داد: این کشور در بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در پی ایجاد فتنه و اختلاف در کشور بود و حمایت های این کشور از فتنه سال 88 نمونه ای از تلاش دولتمردان انگلیس در جهت براندازی ایران اسلامی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز شعار ضد استکباری و استعماری ملت ایران در بسیاری از کشورهای مسلمان و حتی برخی کشورهای غربی نهادینه شده است، تصریح کرد: امروز این شعارها که بر گرفته از اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری است در دنیا نهادینه شده است.

وی با بیان این که غربی ها دیگر به بن بست رسیده اند، ادامه داد: حرکت های ضد استکباری که امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد آن هستیم نوید بخش تحولی عظیم در عرصه جهانی است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سیاست های استکباری و استعماری چند کشور ابرقدرت دنیا دیگر در جهان خریدار ندارد، ادامه داد: امروز دنیا بر مبنای منطق و گفتمان در حال حرکت است و دیگر قلدرمأبی در دنیا جواب نمی دهد.

وی به جایگاه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بلا منازع در دنیا مطرح است، تصریح کرد: کشورهای غربی بدانند که ملت ایران با گزافه گویی های آنها میدان را ترک نخواهد کرد و تا پای جان از آرمان های انقلاب و امام راحل حراست خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تهدید های دشمنان نظام اسلامی تأثیری بر اراده فولادین این ملت ولایت مدار ندارد، گفت: مردم کشورمان بیش از سه دهه است که در برابر همه توطئه افکنی های نظام سلطه ایستادگی کرده و اجازه کوچکترین تحرک را نیز به آنها نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام ماه محرم، این ماه را فرصت مناسبی برای کسب معرفت حسینی دانست و گفت: در این ماه با عظمت نباید تنها به ظواهر توجه کنیم بلکه باید سیره عملی امام حسین(ع) ویارانش را دنبال کنیم.

امام جمعه ساری، محرم را از عوامل و عناصر تعیین کننده در انقلاب اسلامی و ضامن بقای آن دانست و گفت: هر اقدامی که با الهام از فرهنگ عاشورایی باشد، زوال ناپذیر است و ملت خداجوی و حسینی ایران اسلامی هرگز بدون عزای سید الشهدا زندگی نخواهند کرد.

وی با تأکید بر این که عزاداری امام حسین باید بدون پیرایه و مطابق با فرهنگ ناب حسینی برگزار شود، گفت: امروز دشمنان اسلام تلاش می کنند بدعت و خرافه را وارد عزاداری های حسینی کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات