۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۴۲۷
امام جمعه رشت:

راه اندازی سفارت مجازی آمریکا، حرکتی برای جاسوسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، تاکید کرد: راه اندازی سفارت مجازی آمریکا، حرکتی برای کسب اطلاعات و جاسوسی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به راه اندازی سفارت مجازی آمریکا، این حرکت را اقدام برای کسب اطلاعات و جاسوسی از وضعیت داخلی کشور توصیف کرد و گفت: با تعطیلی سفارت انگلیس در ایران، منافع آمریکا در ایران به خطر افتاده و برای کسب اطلاعات و جاسوسی اقدام به راه اندازی سفارت مجازی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: آمریکا برای ارتباط با ایران باید از مسیرهای قانونی اقدام کند و در غیر این صورت در محدودیت ابدی خواهد ماند.

وی شکار پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی جهان و آمریکا را افتخار آمیز توصیف کرد و با بیان این که سکوت معنا دار رسانه ها و مقامات آمریکایی در این رابطه را نشانه اعتراف غرب به قدرت علمی ایران است، خاطرنشان کرد: حضور هواپیمای جاسوسی در حریم هوایی ایران، تجاوز به مرزهای قانونی کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از مردم گیلان برای برپایی مراسم باشکوه عزاداری در شهرهای مختلف استان، اعلام کرد: مراسم امسال در گیلان بسیار خوب و بی پیرایه برگزار شد و باید در آینده خالص تر برگزار شود و زحمات ماموران نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در برقراری امنیت مراسم عزاداری امام حسین(ع) قابل تقدیر است.

وی همچنین با ابراز تاسف از حملات تروریستی عراق، افغانستان و پاکستان و شهادت عزاداری حسینی، اظهار کرد: سلفی ها و تکفیریها در دشمن شناسی راه را به بیراه رفته اند.

خطیب نماز جمعه رشت اذعان کرد: وهابیت با آموزه های غلط خود باعث شده تا عده ای ساده لوح، عزاداران پسر پیامبر اکرم(ص) را دشمن فرض کرده و آمریکا را که آشکارا با مظاهر اسلامی دشمنی می کند، دوست بدانند.

وی در خطبه نخست به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در تبلیغ آموزه های عاشورا پرداخت و گفت: ترویج دین اگر چه با شهادت امام حسین(ع) بود اما تکمیل آن با روشنگری های امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه سخنرانی های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نظام مبتنی بر جبر حکومت اموی را متزلزل کرد گفت: بسیاری از قیام های صورت گرفته در خونخواهی امام حسین(ع) متاثر از روشنگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) است./950/
پ202/ص
ارسال نظرات