۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۴۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام سجاد با حرکت فرهنگی عمیق سبب ماندگاری قیام عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در ماندگاری قیام عاشورا گفت: آن امام همام با ایفای نقش امامت در این دوران در بعد فرهنگی و به ویژه بیان حقایق قیام عاشورا، به بهترین وجه رسالت خطیر خود را به اتمام رساند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغان اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در ماندگاری قیام عاشورا گفت: امام سجاد(ع) با حرکت فرهنگی عمیق و دامنه دار موجب ماندگاری قیام عاشورا شد.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) با رساندن پیام نهضت حسینی، اهداف قیام عاشورا را از دستبرد منحرفان و معاندان زنده نگه داشت، افزود: امام سجاد(ع) با هدایت اذهان مردم به اهداف عالی قیام امام حسین(ع) و بیان اصل مصیبت عاشورا، طرح سؤوالاتی نظیر چرا با امام معصوم(ع) این گونه رفتار شد موجب بیداری وجدان های خفته مردم شد.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: در حوزه اعتقادی نیز امام زین‌العابدین(ع) در ادعیه و نیایش‌های خود با مطرح کردن عمیق‌ترین معارف الهی قدم بزرگی در جلوگیری از انحراف های اعتقادی شیعیان برداشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امام سجاد‌(ع) با یک برنامه ریزی مناسب در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در راستای تثبیت ارزش های نهضت عاشورا و تبیین آرمان‌های آن قیام گام برداشت و امروز شاهدیم که قیام عاشورا پس از گذشت قرن ها زنده می باشد و ملت های مظلوم و عدالت جوی دنیا با سرمشق گرفتن از این نهضت مقدس در مقابل ظالمان جهان ایستاده اند.

وی با اشاره به این که پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در عاشورا و وقوع فاجعه کربلا زمینه تبلیغ آرمان ها و اهداف متعالی قیام حسینی در جامعه آن دوران فراهم شد، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با تبلیغ مناسب اهداف امام حسین(ع) پرده‌های تاریکی که تبلیغات دروغین دشمن در آن دوران ایجاد کرده بود را کنار زد و زمینه بیان حقایق را فراهم کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س ) پیام شهادت سید و سالار شهیدان را با شجاعت و شهامت و قدرت بی نظیر در جهان آن روز فریاد زدند، تصریح کرد: تلاش این دو شخصیت بزرگ جهان اسلام سبب جاودان ماندن قیام حسینی در تاریخ شده است.

وی با بیان این که
 واقعه کربلا با همه ابعاد عظیم و بی مانندش پر از شور حماسی، صفا و ایمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهراً به پایان رسید، ادامه داد: اما مأموریت حضرت سجاد‌(ع) و زینب کبری‌‌(س) از آن زمان آغاز شد و به خوبی نیز این رسالت سنگین انجام شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که امام سجاد(ع) در همان لباس دعا رسالت خویش را انجام داد، گفت: آن امام همام به صورت دعا افتخاری برای دنیای شیعه ایجاد کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که
مام زین العابدین(ع) با ایفای نقش امامت در این دوران در بعد فرهنگی و به ویژه بیان حقایق قیام عاشورا، به بهترین وجه رسالت خطیر خود را به اتمام رساند، افزود: آن امام همام با حفظ دین مبین اسلام از نابودی، زمینه شناخت و بارور شدن ارزش‌ها و تعالیم اسلامی در جامعه را فراهم کرد و میراث جاودانی تعالیم آسمانی دین اسلام را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشت./950/ت302/س

ارسال نظرات