۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۷۲۶
مسؤول پرونده اسیران فلسطینی در جنبش حماس:

مرحله دوم آزادسازی اسیران فلسطینی در دست اقدام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پرونده اسیران فلسطینی در جنبش حماس از آغاز مرحله دوم آزادسازی اسیران فلسطینی از سوی دشمن صیهونیستی خبر داد.
اسيران فلسطيني
به گزارش خبرگزاری رسا، صالح عاروری، عضو دفتر سیاسی و مسؤول پرونده اسیران جنبش حماس، امروز در سخنانی مطبوعاتی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از امروز آغاز به گردآوری دسته دوم اسیرانی کرده است که قرار است در مرحله دوم عملیات تبادل اسرا که بیش از یک ماه پیش، جنبش حماس و دشمن صهیونیستی، پیرامون آن به توافق رسیدند، آزاد شوند.

وی با اظهار اینکه اسیران پس از گردآمدن در بازداشگاه نقب برای اسیران نوار غزه و بازداشتگاه عوفر برای اسیران کرانه باختری به سرعت آزاد خواهند شد، گفت: اسیرانی که در این مرحله آزاد خواهند شد بلافاصله به خانه های خود بازخواهند گشت.

مسؤول پرونده اسیران جنبش حماس با نفی وجود هرگونه قرار مشخص و زمان مورد توافق میان مصر و رژیم صهیونیستی برای آزادی اسیران در مرحله دوم از عملیات تبادل اسرا، این امر را بنابر گزارش طرف مصری برآمده از برخی شرایط لوژستیکی صهیونیستی دانست.

صالح عاروری، هجدهم ماه جاری میلادی را آخرین زمان آزادسازی اسیران بنابر مذاکرات صورت گرفته در قاهره میان دو طرف و توافق به دست آمده دانست و گفت: در مرحله دوم از آزادسازی اسیران، تعداد 550 اسیر فلسطینی از بیماران و کهنسالان و کودکان و برخی از گروه های دیگر آزاد خواهند شد.

گفتنی است که مرحله نخست اجرای توافق جنبش حماس و رژیم صهیونیستی پیرامون مبادله هزار و بیست و هفت اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیست به نام گیلعاد شالیط، نزدیک به دو ماه پیش، چهارصد و هفتاد و هفت اسیر فلسطینی آزاد شدند و به آغوش ملت و خانواده های خود بازگشتند و فلسطین را غرق شادی و سرور کردند./981/ب902/گ
ارسال نظرات