۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۷۹۱
رییس دانشگاه پیام نور قم:

تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان آینده انقلاب را بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور قم با تاکید بر اینکه با تربیت درست و اسلامی دانش آموزان و کودکان، آینده کشور مصون خواهد بود، تاکید کرد: دوران نوجوانی و جوانی اقتضائات خاص خود را دارد و باید استعدادها و ذوقیات دانش آموزان را در مسیر درست و به نحو شایسته جهت‌دهی کرد.
تعليم و تربيت در اسلام


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کرمی، رییس دانشگاه پیام نور قم پیش از ظهر امروز در همایش مشترک جامعه مدرسین و دبیران و مربیان معارفی و تربیتی آموزش و پرورش قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت، تاکید کرد: اگر کودکان و نوجوانان با تربیت اسلامی بار بیایند و بزرگ شوند، هم در مقابل انحرافات مصون خواهند بود و هم آینده کشور از آسیب ها به دور خواهد بود.

وی در ادامه انسان را فراتر از جسم ظاهری دانست و با اشاره به وجوه تمایز انسان ها با سایر موجودات، یادآورشد: تفاوت انسان با حیوانات بر سر عقل و شعور نیست، ما بر حسب آیات قرآن کریم انسان را خلیفه الله می دانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: ما هم باید حلیم، صبور، عالم و هم دقیق باشیم و آبروی انسان ها را کف خیابان ها نریزیم و همدیگر را پیش دیگران سکه یک پول نکنیم.

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: اگر در جامعه افرادی پیدا می شوند و آبرو و کار دیگران برای آنها ارزشی ندارد، این مساله به این موضوع بر می گردد که تعلیم و تربیت شان مشکل داشته است. اینها شاید عالم شوند، اما ربانی نمی شوند و اندیشه آنها الهی و دینی نخواهد بود.

حجت الاسلام کرمی رسالت آموزش و پرورش را در این عرصه بسیار مهم و سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: انسان جایگاهی دارد که در پیشگاه خدا برتر از ملائک می شود، متاسفانه ما گاهی در مباحث خود مقام و منزلت انسان را بسیار پایین می آوریم.

وی تاکید کرد: کسانی که متصدی کار هدایت و تعلیم و تربیت دینی هستند از جمله عالمان دینی و معلمان و دبیران باید صفات الهی را در وجود انسان ها شکوفا کنند.

رییس دانشگاه پیام نور قم، غیبت کردن را از گناهان کبیره خواند و با ابراز تاسف از عادی شدن آن در بین مردم اضافه کرد: اگر می بینیم در جامعه ای خیلی راحت غیبت صورت می گیرد و عیوب همدیگر را می گوییم و در رسانه ها هرچه می خواهیم راجع به هم می نویسیم و می گوییم هیچ کجای دین و قرآن این را قبول ندارد.

حجت الاسلام کرمی برخی از برنامه های رسانه ها از جمله صدا و سیما را با ارزش های دینی در تضاد دانست و بیان داشت: متاسفانه برخی از برنامه هایی که تولید می شود با آموزه های اسلامی سازگاری و تناسب ندارد و بعد تصور می کنند با این اقدام به نظام هم خدمت کرده اند.

وی در ادامه به بیان نکات روانشناسی پرداخت و ضمن تشریح ویژگی های دوره نوجوانی خاطرنشان کرد: دوره نوجوانی دوره رشد و تکامل فرد است و نوجوان در تکاپوی امید و رسیدن به آمال و آرزوهای ریز و درشت است.

حجت الاسلام کرمی ابراز داشت: اگر ما نتوانیم راهکار و راه چاره درست جلوی نوجوانان قرار دهیم، آمال و آرزوهای انحرافی و باطل جای آرزوهای حقیقی را خواهد گرفت و طبیعتا نوجوانی که با افکار انحرافی رشد کند نمی تواند برای جامعه مفید باشد.

رییس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به اینکه نوجوان به دنبال محبوبیت و مقبولیت در جامعه است، تاکید کرد: اگر جهت دهی درستی در این راستا صورت نگیرد، نوجوان دچار مقبولیت ها و محبوبیت های منحرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: نوجوان به دنبال آرامش است و این مساله را دوست دارد، نوجوان خلاق است و اگر این امور در صراط مستقیم قرار نگیرد، آسیب ها و آفات آن بسیار خواهد بود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات