۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۸۴۶
در پی اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها پس از بستن پل باب المغاربه؛

تجاوزگری علیه باب المغاربه گامی در راستای یهودی سازی قدس است

خبرگزاری رسا ـ صهیونیست ها پس از آنکه روز گذشته پل باب المغاربه را با وجود اعتراض های گسترده فلسطینی به بهانه در حال ریزش بودنش، بستند، بامداد امروز در اقدامی تحریک آمیز ده ها یهودی تندرو را به بازدید از آن بردند.
پل باب المغاربه
به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز و تنش زا، بامداد امروز، پل باب المغاربه منتهی به مسجدالاقصی را که روز گذشته بسته بودند، بازگشودند و ده ها یهودی تندرو و گردشگران بسیاری را برای بازدید به آنجا بردند. این در حالی است که بهانه رژیم صهیونیستی برای بستن پل باب المغاربه این بود که این پل در حال ریزش است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این پل از ایمنی کافی برخوردار نیست و می خواهد آن را به منظور بازسازی یک مسیر امن تخریب کند، اما بخشی از این طرح مساله تعریض پل است تا وسایل نقلیه پلیس بتوانند به راحتی به داخل محوطه مسجدالاقصی راه یابند.

از جمله کسانی که در همراهی با این اقدام تحریک آمیز از باب المغاربه بازدید کردند، اوری آریئل و اریه الداد از نمایندگان حزب راست گرای اتحاد ملی در پارلمان رژیم صهیونیستی بودند که در توجیه این اقدام تنش زای خود گفتند که با این کار قصد دارند اعتراض خود نسبت به بسته شدن باب المغاربه را نشان دهند؛ چرا که این مساله مانع از ورود یهودیان به مسجد الاقصی می شود.

این دو نماینده صهیونیست که به همراه تعدادی از صهیونیست هایی که خود را «طرفداران جبل الهیکل»(قبه الصخره) می خوانند و خواستار احداث دروازه دیگری به جای باب المغاربه هستند، وارد مسجد الاقصی شدند، همچنین قصد دارند مخالفت خود را با تصمیم اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تعمیر پل باب المغاربه به جای تخریب آن نشان دهند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با انتشار بیانیه ای، بستن پل باب المغاربه را دسیسه ای تازه علیه مسجدالاقصی خواند و از مسلمانان و کشورهای اسلامی خواست تا برای حفاظت از آثار اسلامی فلسطین به‌ پا خیزند و تاکید کرد: بستن این پل، بخشی از سیاست های رژیم برای محو آثار اسلامی و یهودی سازی قدس شریف است.

اتحاد اسلامی شاخه صنفی مقاومت اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای، سکوت در برابر تجاوزگری علیه باب المغاربه و بستن آن و تلاش برای تخریبش را ناممکن خواند و اعراب و مسلمانان را به ایفای نقش خود در دفاع از مسجد الاقصی و جلوگیری از تجاوزگری های صهیونیستی علی مقدسات اسلامی در فلسطین فراخواند.

جمال خضری، رییس کمیته مردمی مبارزه با تحریم غزه نیز پیش تر این اقدام را محکوم کرده بود و بستن پل باب المغاربه را بخشی از سیاست های دشمن برای تنگ تر کردن حلقه محاصره علیه بیت المقدس به هدف کوچاندن ساکنان اصلی آن دانست و این تجاوزگری صهیونیستی را در چارچوب یهودی سازی بیت المقدس ارزیابی کرد.

گفتنی است که پل چوبی باب المغاربه در سال 2004 به عنوان یک اقدام موقت و پس از فرو ریختن پل اصلی که غیر مسلمانان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از آن استفاده می کردند، احداث شد. شورای شهر قدس در اکتبر اعلام کرد که اخطاریه ای را به منظور تخریب پل باب المغاربه صادر کرده است.
رژیم صهیونیستی که در سال 2007 حفاری هایی را در نزدیکی محوطه مسجد الاقصی در قدس به بهانه انجام مرمت در این مکان انجام داده است با توجه به گسترش واکنش جهان اسلام و مسلمان، کار ویران سازی گذرگاه باب المغاربه را به حالت تعلیق درآورد، اما به حفاری ها و کاوشگری های خود همچنان ادامه داد.

یادآور می شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دو روز پیش در جلسه حزب لیکود از احزاب راست گرای این رژیم اعلام کرد که از شهرداری شهر قدس خواسته است تا به سبب بسته شدن پل باب المغاربه، گشودن راه موقت دیگری به مسجدالاقصی در میان باب المغاربه و باب الطهاره را بررسی کنند./981/ب902/گ
ارسال نظرات