۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۹۵۸
عضو خبرگان رهبری:

مدرسه سازی از مصادیق عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان اینکه خیران مدرسه ساز نور و رضوان الهی را به دانش آموزان و آینده سازان جامعه هدیه می کنند، گفت: مدرسه سازی از مصادیق عمل صالح است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی مردانی آذر در تبریز، اظهار داشت: در شرایطی که بودجه های دولتی کفاف تامین مدارس مورد نیاز در تمام نقاط کشور را نمی کند، مدرسه سازی از مصادیق عمل صالح است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عمل صالح یعنی کار نیکی که به‌جا و به‌موقع انجام شود، خاطر نشان کرد: مدرسه سازی تمام عناوین عمل صالح، ترویج فرهنگ و علم و دانش را در مجموع دارد، در حقیقت خیرین مدرسه‌ساز یکی از نیکوکارترین خیریان جامعه هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مبانی متعالی اسلام اهمیت ویژه به ترویج علم و دانش در جوامع بشری داشته و دارد، افزود: در علم نور و رضوان الهی نهفته و در جهل ظلمت و بدبختی دنیا و آخرت و خداوند برای افراد دانشمند مقامات عالیه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نور و رضوان الهی را به دانش آموزان و آینده سازان جامعه هدیه می کنند، افزود: ایجاد مدرسه برای کودکان استثنایی و روشندلان اقدامی بسیار شایسته است که می تواند گامی در جهت شناسایی و تقویت استعدادهای کودکان استثنایی جامعه باشد.

آیت الله شبستری در پایان با تقدیر از اقدامات نوع‌دوستانه مرحوم مردانی‌آذر در سراسر منطقه آذربایجان اظهار داشت: بنا بر آیات قرآنی و روایات و احادیث موثق وارده؛ خداوند به کسی که عمل صالح انجام دهد زندگی پاکیزه در دنیا و جزای نیک در آخرت عطا می کند.

همچنین احمدعلیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی و با اشاره خدمات خانواده مردانی آذری در ایجاد مدارس متعدد در استان، اظهار داشت: مرحوم غلامرضا مردانی آذری اسطوره خیراندیشی بود که بایستی شرح زندگانی وب در کتابی جمع آوری و سرمشق مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز آینده انقلاب اسلامی را بیمه می کنند، خاطر نشان کرد: همین دانش آموزانی که هم اکنون در حال تحصیل در مدارس هستند، آموزش می بینند تا در آینده کارهای بزرگتری را انجام داده و استکبارجهانی را مجبور به اعتراف در مقابل توانمندی های ایران اسلامی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام ًاخیر ایران در شکار هواپیمای فوق مدرن و جاسوسی آمریکا تصریح کرد: اقدام دانشمندان ایرانی در قطع ارتباط هواپیمای جاسوسی آمریکا از سیا و وصل آن به سامانه نیروهای مسلح، ابرقدرت ها را وادار به اعتراف در مقابل عظمت جمهوری اسلامی ایران کرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات