۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۸۶۱
آیت ‌الله نوری همدانی:

9 دی روز تجلی بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی، روز 9 دی را روز تجلی بصیرت مردم و میثاق همیشگی و ناگسستنی آنان با ولایت فقیه و آرمان های انقلاب و امام دانست و تدابیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم را عامل برون رفت کشور از فتنه ارزیابی کرد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، سالروز حماسه تاریخی 9دی را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه 9دی روز تجلی بصیرت ملت و میثاق آنان با ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: مردم در این روز با تمام وجود به صحنه آمده و پاسخی قاطع به حرمت شکنان عاشورای امام حسین(ع) دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی فتنه را آمیزه ای از حق و باطل توصیف کرد و گفت: در فتنه چنان حق و باطل به هم آمیخته می شود که امکان تمییز و جدایی بسیار دشوار می شود و افراد دچار اشتباه می شوند.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: فتنه گران و کسانی که در فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند، خط قرمز بر آرمان های انقلاب و امام کشیدند و خون هزاران شهید که در راه انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند را پایمال نمودند.

این مرجع تقلید بیان داشت: در عاشورای سال 88 فتنه گران، منافقان، سلطنت طلبان، بهایی ها، توده ای ها و ضد انقلاب با هدف کمرنگ جلوه دادن ارزش های دینی و انقلابی آن جسارت ها را صورت دادند، اما پاسخ خود را از ملت در 9 دی دریافت کردند.

وی از تدابیر داهیانه رهبر انقلاب در عبور دادن کشور از بحران ها و فتنه ها تجلیل و تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی این فتنه را مهار و توطئه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان تاکید کرد: ما باید هر ساله یوم الله 9دی را گرامی بداریم و با شکوه خاصی مراسم بزرگداشت این روز را برگزار کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات