۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱۵۳
امام جمعه میانه:

9 دی مصداق عینی آسیب‌ نرسیدن به کشور در سایه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میانه گفت: مصداق عینی فرموده امام راحل مبنی بر این‌که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد را در حماسه 9 دی مشاهده کردیم.
ولايت فقيه/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه برادران آیت الله حامدی، 9 دی را تجلی ولایت‌پذیری، اطاعت و ارتباط عاطفی امت با ولایت دانست و اظهار داشت: این روز بزرگ تعیین‌کننده‌ترین نقش را در حفظ و ادامه حیات انقلاب و رساندن نهضت به دست امام زمان‌(عج) را دارد.

حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که ولایت رمز تعالی نظام و تداوم آرمان‌های امام راحل و شهدا است، افزود: مصداق عینی فرموده امام راحل مبنی بر این‌که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد را بسیار مشاهده کرده‌ایم که یکی از این مصادیق حماسه 9 دی بود.

امام جمعه میانه با تأکید بر عبرت از حوادث پس از انتخابات سال 88 تصریح کرد: برخی از خواص در حوادث بعد از انتخابات بنا به مصالحی ترجیح دادند سکوت کنند، در حالی‌که در آن دوران سکوت جایز نبود، چراکه مواضع رهبری کاملا روشن و اعمال فتنه‌گران از سوی ولایت و رهبری تقبیح شده بود.

حجت الاسلام حامدی ادامه داد: کسانی که بعد از 9 دی همچنان بر مواضع باطل خود پافشاری کردند و نخواستند حضور مردم را باور کنند، نمی‌توانند ادعای نقش در اداره کشور و جرأت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز داشته باشد.

وی افزود: به رغم صبر و بردباری رهبری و مردم در حوادث بعد از انتخابات 88، برخی افراد متوجه نشدند که در زمین دشمن بازی می‌‌کنند و افرادی که چه بسا گذشته آنها از دلدادگی به انقلاب اسلامی حکایت داشت، به دلیل نداشتن تقوای سیاسی و انقلابی در این میدان مردود شدند.

حجت الاسلام حامدی میزان حقانیت در اعمال را رضایت ولایت فقیه دانست و ادامه داد: حماسه 9 دی نمادی از دلبستگی ملت ایران به ولایت است و نسل‌های بعدی با مراجعه به این نماد حکایت ایستادگی و ماندگاری ملت ایران بر آرمان‌های ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را یادآوری خواهند کرد.

وی، با بیان این‌که ما خود را موظف به صیانت از اصل ولایت فقیه می‌دانیم، گفت: نهضت عاشورا به عنوان الگوی آزادگی برای تمام انسان‌ها جاودانه شده است و نباید عبرت‌ها و درس‌های آن درگذر زمان به فراموشی سپرده شود./935/پ202/س
ارسال نظرات