۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۳۸۴

چند خبر فرهنگی ازخوزستان

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه کتاب‌های دفاع‌مقدس در مناطق یادمانی جنوب کشور، 1000 جلد کتاب در شهرستان بهبهان توزیع شد و افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر صالح شهر چند خبر فرهنگی از خوزستان است.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، برپایی نمایشگاه کتاب‌های دفاع‌مقدس در مناطق یادمانی جنوب کشور، توزیع یکهزار جلد کتاب در شهرستان بهبهان و افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر صالح شهر مهم ترین اخبار فرهنگی در خوزستان هستند.

برپایی نمایشگاه کتاب‌های دفاع‌مقدس در مناطق یادمانی جنوب کشور

نمایشگاه‌های کتاب دفاع‌مقدس در 6 منطقه یادمانی استان خوزستان برپا خواهد شد. کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس با تخفیف 50 درصد به زائران مناطق یادمانی ارائه می‌شوند.

حمید طاهری، مسوول سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج استان خوزستان اظهار داشت: در مسیر کاروان‌های راهیان نور جنوب کشور، نمایشگاه‌های آثار دفاع‌‌مقدس، کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان و نرم‌افزار قرار می گیرند.

وی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها در یادمان‌های دفاع‌مقدس آشنایی بیشتر مردم با این یادمان‌ها و ترویج کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب‌های دفاع‌مقدس است.

طاهری ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در مناطق یادمانی «فتح‌المبین»،‌ «فکه»، «شلمچه»، «طلاییه»، «علم‌الهدی» و «اروندکنار» برگزار خواهند شد.

نمایشگاه‌های کتاب دفاع‌مقدس از اول بهمن ماه 90 تا اول فروردین ماه 91 ادامه خواهند داشت.

توزیع 1000 جلد کتاب در شهرستان بهبهان

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و با حمایت اداره کل متبوع، 1000 جلد کتاب بین موسسات فرهنگی و مساجد بهبهان توزیع گردید.

این کتاب ها با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، تاسیس و تکمیل کتابخانه های مساجد و موسسات فرهنگی- هنری در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

گفتنی است،شهرستان بهبهان در حال حاضر با توزیع گسترده کتاب در مراحل مختلف، سهم بسزایی در تاسیس و تجهیز کتابخانه های مساجد و مراکز فرهنگی داشته است.

افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر صالح شهر

همزمان با دهه ی بصیرت ( 9 الی 19 دی) طی مراسمی با حضور رئیس و پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و همچنین شهردار و اعضای شورای شهر صالح شهر، از توابع شهرستان گتوند، نمایشگاه کتابی با بیش از هفت هزار جلد کتاب افتتاح گردید.

در این مراسم احمد عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ضمن گرامیداشت 9 دی و دهه ی بصیرت، انجام اقدامات فرهنگی از قبیل ترویج کتاب و کتابخوانی را از اهم فعالیت های ممکن در راستای افزایش آگاهی و بصیرت آحاد جامعه دانست و تلاش های متعدد این اداره در راستای این مهم را به اطلاع حاضرین رساند.

اعضای شورای شهر و شهردار صالح شهر نیز در این مراسم ضمن اظهار تشکر و سپاس از زحمات رئیس و پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند جهت اقدامات صورت گرفته و همچنین با اذعان به غنی بودن کتب موجود در نمایشگاه، همراه با حاضرین به بازدید از کتاب های موجود در نمایشگاه پرداختند.

لازم به ذکر است، در نظر بود نمایشگاه فوق الذکر با تخفیف 20 درصدی برای عموم شهروندان دایر گردد اما به مناسبت دهه بصیرت و به دستور عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند میزان این تخفیف به 40 درصد افزایش یافت./9458/پ203/ص
ارسال نظرات