۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۵۳۵

‌بقاع متبرکه سراسر کشور ساماندهی می‌شو‌د

خبرگزاری رسا ـ معاون بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه کشور از ساماندهی و بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد غلامی، معاون بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه، امروز در کارگاه آموزشی هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه استان اردبیل اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور بایستی بنا به فرموده مقام معظم رهبری به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

وی از ساماندهی و بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تا چند سال قبل ساماندهی بقاع متبرکه کشور مورد توجه نبود، اما در سال‌های اخیر آبادی بقاع متبرکه و امامزادگان در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود با ساخت و ساز و آبادانی در این حوزه مردم نسبت به وجود این امامزاده‌ها در کشور آگاهی یابند.

حجت الاسلام علامی حفظ و نگهداری بقعه، برنامه‌ریزی و اعمال تمهیدات لازم برای بهبود پیشرفت و اعتلای امور بقعه و ساماندهی بقاع را از جمله وظایف مسؤولان اوقاف استان ها دانست و افزود: برنامه‌ریزی صحیح و تلاش در راستای اثر بخشی فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، آموزشی و تربیتی بقاع متبرکه از برنامه‌های اساسی ماست.

معاون بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امامزادگان در چهار مقطع تاریخی به ایران اند، اظهار داشت: در دوران هایی از جمله حجاج ابن یوسف ثقفی، پس از رجعت امام رضا به مرو و مستقر شدن آن حضرت شاهد حضور پر برکت امامزادگان در کشورمان بوده ایم.

وی ادامه داد: در مقطع دیگری امامزادگان در دیار خود در عراق دست به نهضت در دفاع از خاندان پیامبر زده‌ بودند که در آن دوران نیز از دست جور سلاطین ظلم به سوی ایران آمده و در آن مستقر شدند، البته در مقطعی دیگر حضور امامزادگان مصادف با حکومت علویان در طبرستان بود.

حجت الاسلام غلامی حضور این امامزادگان و بقاع متبرکه را نعمتی بزرگ برای ایرانیان دانست و افزود: بایستی برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در اماکن متبرکه و امامزادگان برای توسعه فرهنگی مناطق اجرایی شود./935/پ202/س
ارسال نظرات