۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۷۱۴

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین نمایشگاه یادواره هنری تجلی بصیرت، راه یافتن 73 عکس به نمایشگاه عکس عاشورا «سفینه النجاة» و برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی در آبادان عناوین چند خبر فرهنگی از استان خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری نخستین نمایشگاه یادواره هنری تجلی بصیرت، راه یافتن 73 عکس به نمایشگاه عکس عاشورا «سفینه النجاة» و برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی در آبادان عناوین چند خبر فرهنگی از استان خوزستان هستند.

برگزاری نخستین نمایشگاه یادواره هنری تجلی بصیرت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین نمایشگاه یادواره هنری تجلی بصیرت تا 18 دی ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر اهواز خبر داد.

حجت الاسلام سپهر با اعلام این خبر افزود: این یادواره که به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی ماه امسال در سه بخش موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی در تهران و شهرستان ها برگزار شده، شامل رشته های مختلف در حوزه تجسمی از جمله: نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، گرافیک، پوستر و عکاسی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه مذکور نشان گر میثاق مردم عزیز با ولایت مطلقه فقیه در 9 دی ماه و حمایت هنرمندان از رهبری معظم انقلاب اسلامی است که از 7 دی ماه سال جاری بصورت نمایشگاه هایی در تهران (تالار وحدت) و شهرستان های دیگر شروع به کار نمود و سهم موزه هنرهای معاصر اهواز در این میان قریب به 25 اثر در دو بخش عکاسی و کاریکاتور می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: آگاهی بخشی به مردم و پرداختن به حماسه های ماندگار مردم پس از انقلاب، رسالت مهم این یادواره است.

گفتنی است، نمایشگاه تجلی بصیرت تا 18 دی ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در موزه هنرهای معاصر اهواز پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

راه یافتن 73 عکس به نمایشگاه عکس عاشورا «سفینه النجاة»

دبیر دومین سوگواره استانی عکس عاشورا، گفت: پس از بررسی آثار رسیده توسط هیات داوران،73 عکس از 26 عکاس به نمایشگاه عکس عاشورا «سفینه النجاه» راه پیدا کرد.

انوشیروان بهرامی رییس موزه هنرهای معاصر اهواز و دبیر دومین مسابقه عکس عاشورا "سفینه النجاة" افزود: بدنبال انتشار فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورا "سفینه النجاة"، 104عکاس با بیش از 750 اثر در این رقابت شرکت کردند.

وی افزود: هیات داوران متشکل از حسین چنعانی عکاس پیشکسوت خوزستانی مقیم تهران، کریم متقی عکاس تبریزی سرشناس کشور و شاهرخ حیدری عکاس و کاریکاتوریست مطرح بین المللی خوزستان، از میان آثار 104 عکاس از سراسر استان، 73 اثر از 26 عکاس را جهت حضور در نمایشگاه انتخاب کردند.

بهرامی در خصوص اهداف برگزاری این سوگواره تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، اشاعه و اعتلای فرهنگ و هنر دینی، اعتبار فرهنگی و هنری هنرمندان خوزستانی از طریق بستر سازی مناسب و تعالی بخشیدن به خلاقیت های هنری، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد، خلاق و توجه به تجربه های تصویری هنرمندان جوان، پرداختن به هنرهای نمادین و آیین ها و نمایش های مذهبی و ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجارب هنری است.

رییس موزه هنرهای معاصر اهواز اذعان داشت: در پایان مسابقه به 4 اثر برتر هر کدام مبلغ چهار میلیون ریال معادل 400 هزار تومان همراه با تندیس سوگواره اهدا خواهد شد و کلیه شرکت کنندگان نیز گواهی شرکت دریافت می کنند.

برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی در آبادان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از برپایی نمایشگاه آثار گرافیکی هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی آبادان با 45 اثر از دو هنرمند آبادانی از 7 دی ماه به مدت 10 روز در این شهرستان خبر داد.

فرهاد پور غراوی علوانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه به همت خانم ها ناهید تقوایی و منا چراغچی اعضاء انجمن هنرهای تجسمی این شهرستان در سالن نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان برپا شد.
وی افزود: در این نمایشگاه 10 روزه 45 اثر گرافیکی از این دو هنرمند آبادانی به نمایش گذاشته شد که در این آثار سعی شد به نقش مضامینی از جمله آرم، لوگو و پوستر توجه شود تا از این رو توجه بیننده را به این نوع طراحی تجسمی جلب نماید.

ناهید تقوایی عضو هیئت امنای انجمن هنرهای تجسمی آبادان در این نمایشگاه به برنامه های آینده خود در راستای فعالیت های تجسمی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های بعمل آمده بزودی نمایشگاهی با موضوعات گرافیکی محیطی، بروشور، بیلبورد و تابلوهای فلکسی را در آبادان برپا خواهد شد./9458/پ202/ص
ارسال نظرات