۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۷۷۷

دوره آموزشی مبلغان دینی استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان از اجرای طرح هادیان مهر و مهرورزی به منظور آموزش روش تدریس مهارت‌های زندگی به مبلغان و مبلغات این استان خبر داد.
 همايش
حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: طرح هادیان مهر و مهرورزی به منظور آموزش روش تدریس مهارت های زندگی به مبلغان و مبلغات این استان در سه ماهه چهارم سال جاری در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ارتقای توانمندی اقشار تاثیرگذار جامعه در پاسخگویی به شبهات حوزه اجتماعی و اخلاقی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت فرهنگی در زمینه مهارت های زندگی دینی و همچنین ترویج مبانی و اندیشه های اسلامی در حوزه خانواده اجرا می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در میان مبلغان خواهر و برادر گفت: این طرح در سه شهرستان استان زنجان شامل ابهر، خدابنده و خرمدره برگزار می شود که طی آن 210 مبلغ و مبلغه آموزش خواهند دید.

حجت الاسلام دشتکی خاطر‌نشان کرد: مربیان و مبلغان شرکت‌کنندگان پس از طی این دوره به مناطق مختلف استان اعزام و مهارت زندگی را برای آحاد جامعه، به ویژه خانواده های آسیب پذیر و جوانان آموزش خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بهترین و مؤثرترین راهکار برای تحکیم بنیان خانواده را افزایش آموزش‌های عمومی و پیشگیری از ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: برای این منظور باید عناصر کلیدی و تاثیر گذار در این زمینه شناسایی و با ارتقای سطح دانش و سواد آنان و انتقال مهارت های مشاوره‌ای، زمینه ترویج آموزه‌های دینی در حوزه خانواده و اجتماع فراهم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یکی از ویژگی‌های مهم طرح هادیان مهر را آموزش راهکارهای برقراری ارتباط مؤثر و تبلیغ چهره به چهره مبلغان دینی دانست و گفت: می توان با آموزش و ارتقای سطح علمی و روان‌شناسی مهارت‌های زندگی برای مبلغان و مبلغات این مهم را در سطح جامعه به صورت گسترده ترویج داد./935/پ202/س
ارسال نظرات